mobila team

  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7103 av Axons
mobila team skapades av Axons
hej skulle vilja vetat om man behöver rådgiving och mediciner och de finns tillgängliga mobila team, kan dom hjälpa en med och vad i så fall . har inte lust att åka till sjukhus .
Mer
19 år 4 månader sedan #7111 av silverseven
Svar från silverseven i ämnet mobila team
Jag har jätte bra, erfarenhet av ett mobilt team, mitt råd är att ring och prata med dem, de brukar ha stor förståelse för de flesta problem.

Och om man själv vill det så hjälper dom en vidare, eller ger konkreta medicinska råd!

För mig känns det så mindre drastiskt att prata med dem än med psykakuten.

Lycka till och hoppas du får den hjälp du behöver!

/S
Mer
19 år 4 månader sedan #7129 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet mobila team
I framtiden är det nog tänkt att mobila team skall stå för den mesta av dagens vård och att huvudsakligen tvångsvård skall ges på sjukhuskliniker. Mobila teamen skall också få tillgång till en liten vårdenhet utanför sjukhuset med 4-5 sängplatser, där man tillfälligt kan vara när man mår sämre. Den mesta av vården kommer därför i framtiden ges av mobila team, som gör hembesök och det tror jag är bra.

Nackdelen med det nya systemet är för de hemlösa. Sjukhusinläggning gav tak över huvudet för de hemlösa men det ger inte mobila team. Jag har läst att mobila teamverksamheten skall byggas ut enligt psykiatrisamordnaren.
Mer
19 år 4 månader sedan #7217 av lullaby
Svar från lullaby i ämnet mobila team
såg att du bor i dalsland, det finns numera ett mobilt team i bäckefors. har dock inte numret till dem men om du ringer till sjukhuset kan de säkert hjälpa dig med det.
lycka till!
  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7227 av Axons
Svar från Axons i ämnet mobila team sjukvården
vet ungfär hur de fungerar med mobila team och ja är tvungen att åka till näl , sjuhus som är 10 härifrån pga av att mobila team, primiärvården inte vill hålla kontakt med mig .
har fått fontex i varge fall nu men är sur och iriterad på vården .
Mer
19 år 4 månader sedan #7240 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet mobila team
jag har fått hjälp med medicner av mobila. En gång hade jag för lite hemma och kunde inte köpa nya till helgen, och då kom de. T.ex.
Men du kanske menar mer kring överdoser och sånt, eller?