Gräl med psykiatrin...

Mer
18 år 9 månader sedan #19521 av Mia-Elisabet
Hej!
Jag är på LPt och hemma på långpermis. Jag tillhör ett boendestöd, vilket innebär att jag får stöd hemma. Jag bor i en egen lägenhet men har en trappa ned boendestödet. Andra som till hör boendet kan bo i andra hyreshus bredvid.
Nu har psykiatrin...dvs avdelningspersonalen bestämt med öppen vården att jag ska sova på kortids boendet...som också tillhör mitt boende. I den lägenheten finns det tre platser, dvs tre rum. Den ligger mitt i mot boendets lägenhet.
Då är min fråga : Varför gör de så? Jag bor ju bara en trappa upp från bondet? Jag har provat sova där , som de sa, i fyra nätter. Det har gått åt skogen! Jag har knappt sovit och mår jätte dåligt... Kan psykiatrin bestämma vars man ska bo och sova? Mitt boende tycker också att det är onödigt. Och med mitt handikapp ( ADHD ) ska man inte förändra så mycket.... jag mår bara sämre.
Om jag inte sover där så tar de in mig igen sa min kontakt person på avdelningen... jag tycker att jag ska få sova i min lägenhet. Det är ju huvudsaken jag får sova, visst?!
Mia
Mer
18 år 9 månader sedan #19522 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Gräl med psykiatrin...
Hej

Det verkar ju dumt att du ska behöva sova där om du inte kan sova. Om du sover bättre i din egen lägenhet så är det ju bara bra. Men jag antar att de vill att du ska sova där för att de ska kunna ha bättre uppsikt över dig nu när du mår så dåligt att du har lpt. Men skulle du inte kunna fråga om du kan sova i din lägenhet om någon annan sover där, tex kompis eller familjemedlem. Så har du ju lite trygghet från den personen. Bara en tanke, vet inte om det går att göra så.


Lycka till. Hoppas att du kan sova bättre snart.
Mer
18 år 9 månader sedan #19525 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gräl med psykiatrin...
Ring till psykiatrin och lägg fram dina synpunkter. Du kan ju först fråga hur länge de har tänkt att du skall sova där de anvisat dig. Det borde ju vara en tillfällig och kortvarigare lösning tycker man. En LPT brukar ju vara tidsbegränsad. Berätta också att du sover väldigt dåligt där. Rimligtvis borde de komma fram till en bättre lösning på dina problem. Hoppas att du sover bättre snart och slipper LPT.
Mer
18 år 9 månader sedan #19528 av Mia-Elisabet
Hade möte i dag med avdelningen...
Fick inte ha sovkompis utan måste sova där nere. Sa också att jag sover bättre uppe hos mig men det betydde visst ingenting .? Jag blir frustrersd och arg... men det går inget att göra. Måste följa det som är sagt....annars tar de in mig igen....
Mia
Mer
18 år 9 månader sedan #19535 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gräl med psykiatrin...
Det var ju tråkigt att du inte fick som du önskade, men det kanske blir bara en kortare tid du behöver ligga där. Har du inte fått någon sömnmedicin så att du sover bättre på nätterna? Tycker att det borde kunna erbjuda det i alla fall.
Mer
18 år 9 månader sedan #19562 av Mia-Elisabet
Jag får meanserin...viket är ganska lugnande, tyckte de var bra en tid. Sen har jag theralen...
Idag känner jag mig deprimerad. Personalen på boendet fick hjälpas till att få upp mig ur sängen... allt känns så förvirrande och meningslöst när jag inte änns få bo där jag vill för psykiatrin. Rösterna och tankarna i huvet blir ett kaos... jag orkar inte...
Mia