Manliga/kvinnliga vårdare.

  • anonym
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22473 av anonym
Manliga/kvinnliga vårdare. skapades av anonym
Jag är en kille på snart 30 år som tycker.
Jag tycker att män inom vården inte är lika bra att vårda mig- kvinnor är mycket mera milda.
Män inom vården är lite äckliga tycker jag - dom ignorerar mig ibland när jag kommer med frågor eller vill föra en dialog med manliga vårdare/personal.
Jag tycker att alla manliga vårdare kan fara åt h###ete.
Spara bara kvinnlig personal.
Vad tycker våra kvinnliga medlemmar på viska om manliga vårdare, tycker ni om manliga vårdare mer än kvinnliga?
Mer
18 år 7 månader sedan #22474 av Geta
Svar från Geta i ämnet Manliga/kvinnliga vårdare.
Det har jag aldrig tänkt på.
Jag har träffat på både manliga och
kvinnliga vårdare som varit bra.
Det kanske jag har skrivit för mkt om
men det kan jag inte glömma fast det
bara hänt en gång var när man inte
följde rutinerna när man la mig i bälte.
Då var det manliga vårdare.
Så strikt indelat i manligt och kvinnligt
tycker jag inte att man behöver göra.
Mer
18 år 7 månader sedan #22476 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Manliga/kvinnliga vårdare.
Jag har heller inte haft några problem med manliga läkare/vårdare. Kanske har du inte haft något bra förhållande till din egen far?
Jag tror sådana saker ofta ligger bakom sånt där.

mvh fredrik
Mer
18 år 7 månader sedan #22480 av Isa-Alise
Jag tycker att det finns bra och dåliga vårdare som är manliga och bra och dåliga vårdare som är kvinnliga. Förr (på 1970 och 1980 talet) fanns det fler vårdare som gillade att utöva makt, och som betedde sig hårt mot patienterna. Numera tycker jag att det är bättre.

Men sen tror jag att det är personligt vem man tycker är bättre att prata med. Man blir ju inte kompis med vem som helst, och likaså kan det vara svårt att få en bra samtalsrelation med alla som man möter inom vården. Kanske man får vara glad om man träffar någon under en vårdperiod som verkligen förstår en.
Mer
18 år 7 månader sedan #22491 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Manliga/kvinnliga vårdare.
Jag har varit inlagd så kort tid och det är ganska längesedan också nu, så mina erfarenheter är för korta för att kunna ge ett omdöme om vårdare.

Vad gäller läkare så föredrar jag själv kvinnliga läkare, eftersom de är mer lyhörda och positiva till patienternas önskemål. Jag har också läst undersökningar där man kommit fram till det. Jag tror att kvinnor är bättre lämpade till att bli psykiater.
Lyhördhet är en viktig egenskap vid sjukdomar, som schizofreni, som varierar så mycket mellan individer och också inom samma individ över tiden.
Mer
18 år 7 månader sedan #22496 av flisan
Svar från flisan i ämnet Manliga/kvinnliga vårdare.
Jag tycker nog bäst om kvinliga vårdare.
Värst var när jag blev inlagd och hade en hurtfrisk man som kontaktperson, han var av typen dunka i ryggen," kom igen då". Det första han frågade mig var om jag blivit våldtagen. Även om jag hade blivit det hade jag inte velat säga det till honom, dessutom innan jag kände honom.
Men en man på akuten var väldigt fin mot mig, han kunde sitta nära mig utan att jag kände mig trängd. Han var lugn och verkade genuint intresserad.