Har ni märkt av BISAM?

Mer
10 år 11 månader sedan #583933 av tryskey
Har en fråga:
Har ni som varit/just nu är patienter inom slutenpsykiatrin märkt av något från BISAM:s (brukarinflytandesamordnarens) arbete? Och i såna fall hur?

Nu menar jag inte vad ni vet rent allmänt om BISAM, utan hur/om just ni berörts av dem som patient inlagd på avdelning.


(Jag är medveten om att inte alla regioner har en BISAM).
Mer
10 år 11 månader sedan #583954 av koi
Svar från koi i ämnet Har ni märkt av BISAM?
Var det det där patientforum som var en gång i veckan där man fick ta upp saker som var bra och dåligt på avdelningen?
Mer
10 år 11 månader sedan #583983 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Har ni märkt av BISAM?
Ah, spännande. Vad tyckte du om det, var det till någon nytta?
Mer
10 år 11 månader sedan #583984 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har ni märkt av BISAM?
När jag var inlagd på 70-talet hade man redan då morgonmöten med personal och patienter på psykavdelningar. Då kunde patienterna framföra sina åsikter. Det var demokratiska vindar som blåste då. Jag var inlagd på ett nytt och modernt
sjukhus med alldeles ny personal. Där satt inget i väggarna.
Mer
10 år 11 månader sedan #583989 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Har ni märkt av BISAM?
koi,

Hur skedde patientforumet rent praktiskt för er?
Mer
10 år 11 månader sedan #583991 av koi
Svar från koi i ämnet Har ni märkt av BISAM?
Jag minns inte så mycket vad vi pratade om. Det var ett klagomål på folk som hasade runt i korridoren med bara strumpor, det tyckte någon var ohygieniskt. Jag förslog kedjetäcke som de skulle köpa in. Vet ej om de gjorde det. Det var precis innan jag blev utskriven. Jag var där i typ 5 månader och upptäckte när jag hade tre veckor kvar att det var sånt varje torsdag. Så jag hann bara gå på 3 st.