Gruppterapi/kurser m.m

Mer
6 år 9 månader sedan #959196 av Supernovan
Jag undrar om det finns något sådant som kurser för dom med diagnoser, framförallt kanske för dom med lite "tyngre" diagnoser som schizofreni. Bara "hobbykurser" o inte kurser för att få betyg o sånt, även fast ni kan ge tips på det om det finns också. Men framför allt typ om man kan gå en kurs i att måla o rita, med andra likasinnade. Eller musik, matlagning, ja vad som helst.
Mer
6 år 9 månader sedan #959197 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Gruppterapi/kurser m.m
ESL finns, här hade vi "kultur o hälsa" för några år sedan men det las ner. Där fick vi spela teater, måla, va ute i naturen, hålla på me musik o ja allt möjligt
Mer
6 år 9 månader sedan #959198 av Supernovan
Svar från Supernovan i ämnet Gruppterapi/kurser m.m
Det låter ju kul! Hade gärna velat ha nån aktivitet som involverar andra människor, kanske med diagnoser.
Mer
6 år 9 månader sedan #959228 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gruppterapi/kurser m.m
Beror på var du bor, kanske ett allaktivitetshus där du bor kan erbjuda det. Precis som allaktivitetshuset Gyllenkroken i Göteborg. Där har jag gått data/skrivkurs och där på samma ställe hade de utanför det rummet måleri verksamhet. Det vi gjorde på kursen data/skrivkursen var att lära oss dator, samt skriva texter till husorganet tidningen Svingeln. Vi gjorde layout och skrev innehållet i tidningen, tryckte den i källaren kallat tryckkällaren samt lade i kuvert och frankerade på en maskin. Sedan var det andra som postade breven, jag har en hel del gamla exemplar av tidningen där jag har texter med.

Denna länk är söksidan vad gäller allaktivitetshuset Gyllenkroken, där jag var och du får söksidan då de också har en konstskola
[url:kzd9squa]http://www.google.se/search?site=&source=hp&q=gyllenkrokens+konstskola&oq=gyllenkroken&gs_l=psy-ab.3.2.0l4.4256.12149.0.18402.14.13.0.0.0.0.143.1228.8j5.13.0....0...1.1.64.psy-ab..1.13.1223.6..35i39k1j0i131k1j0i67k1.Jwj-Poi_QmU[/url:kzd9squa]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #959229 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gruppterapi/kurser m.m
Där finns även ett korttidsboende i fastigheten som drivs av Gyllenkroken, i nödfall kan jag härbärgera en person hemma hos mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #959308 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppterapi/kurser m.m
Det kan finnas bildterapeuter som tar emot. Sök på det där du bor.