Har psykiatrin missat nån form av anmälningsplikt här?

Mer
6 år 2 månader sedan #1024860 av Richard
Jag läste ett inlägg på Flashback, som jag själv skrivit:

Men jag blev förgiftad en gång av Ricin...

Jag beställde 10 förpackningar frön av typen Ricinus Communis (Ricin), samt 10 förpackningar av Abrus Precatorius (Abrin, ett ännu giftigare ämne). Tänkte att jag skulle extrahera ricinet o abrinet ur fröna och gjorde så, enligt diverse metoder som jag hittat på nätet.

Skalade, malde, extraherade, sköljde m.m. Efter ca två dagar började jag kräkas blod och fick även blodiga diareér. Kan inte tänka mig något annat än att det berodde på att jag fått i mig en liten mängd ricin eller abrin. Förvarade det i lufttäta burkar men dessa ämnen är otroligt giftiga. Kan inte i huvudet vad LD50 är men det är nog giftigare än Sarin, dock ej lika giftigt som Botulinustoxin, men skulle tippa på nånstans där emellan.

Detta var från 2005-05-19, jag vet inte hur anonym jag var då på Flashback.

Jag läser i min journal som jag fick hem häromdagen:

2005-09-12: Richard har tillverkat nitroglycerin, giftgas, ricin och odlat fram tetanus-bakterier. Giftiga ämnen har tagits om hand av oss och lämnats till destrueringsanläggning.

Det var inte så giftiga ämnen som jag lämnade in då, var kaliumcyanid och kvicksilverföreningar. Eller jo, de är ju klart farliga, men inte som ricin.

Vidare står det att jag har ett extremt intresse för att döda, och att jag har ett extremt hat mot fackföreningen IF Metall, som jag anklagar för att ha blivit av med jobbet.

Sen var de osäkra på diagnosen...

Personlighetsstörning?
Schizoaffektiv sjukdom?
Schizofreniliknande syndrom?
Uppmärksamhetsstörning?
Autismspektrumstörning?
Paranoida tankebanor?


Polisen kom ju 2011-07-20, o det var för att kolla strålningen, o i samband med det hittade dom de där gifterna. Så nu är det ingen hemlighet. Men jag hade tydligen gifterna kvar!? Eller så hade jag tillverkat jag de igen? Hela mitt 00-tal är en stor minneslucka numera i.a.f. Nu spelar det ingen roll då jag varken har kvar gifter, hat mot någon eller något intresse för att döda någon. Men våld, död, bomber o vapen är ju någon verkar ingå i min värld under i.a.f. början 00-talet.

Vidare läser jag:

Richard har inga suicidtankar, men hoppas att han dör i en hjärtinfarkt snart.

Skakigheten när han går, och det sluddriga talet gör att jag misstänker att Richard antingen missbrukar droger, överkonsumerar alkohol eller övermedicinerar neuroleptika.


Men jag undrar, borde inte psykiatrin ha brutit mot sin tystnadsplikt ang. det här? Det var ju rätt allvarligt, bara innehavet av gifterna, när jag åtalades för det? Kombinationen, tillverkning av kemiska/biologiska vapen, hat mot fackföreningen o vissa personer, väldigt instabil person med dödsönskan? De anmäler mig för en jävla leksak (ett elchocks-"vapen"), men inte för det där?

Samt att polisen inte uppmärksammade det där Flashbackinlägget från 2005?

Nu menar jag inte att jag ville bli anmäld, men det där är så längesedan nu, o jag pysslar inte med farliga saker längre, men blev ändå lite fundersam...
Mer
6 år 2 månader sedan #1024897 av MsTibbs
De borde anmäla. Vet ej om de är skyldiga. Själv är jag inte med i Hemvärnet längre. Förr hade jag ak-4 hemma.
Mer
6 år 2 månader sedan #1024941 av Richard
Ja, det minns jag du har skrivit. Var det psykiatrin som sa att du inte fick ha AK4'an längre?