Hemliga journaler?

Mer
5 år 9 månader sedan #1077629 av Richard
Hur i h-vete kan de veta detta när jag blev inlagd i söndags...



GAD & schizoaffektivt syndrom står inte i någon journal som jag har tagit del av! Det är i.o.f. diagnoser jag fått, men inte läst om, varken på 1177 eller i den journal jag begärde ut på ett USB-minne. Schizoaffektivt står i.o.f. långt tillbaka, men det gör en massa andra lustigheter också, som jag inte har längre!

O när jag bläddrade i min journal så hittar jag detta...



Jag trodde jag var för frisk för rättspsyk, det tyckte domaren också som tur var. Men skulle jag dömas för nått så blir det troligen rättspsyk... De har hemliga journaler som de inte låter en själv få ta del av!!!
Mer
5 år 9 månader sedan #1077632 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hemliga journaler?
på 1177.se kan jag knappt se någonting i min journal, det verkar bero på vilket landsting man bor i.
Mer
5 år 9 månader sedan #1077639 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hemliga journaler?
Poliserna som sköt ihjäl en tjugoåring med Downs syndrom borde ha sett hans journaler innan de sköt. Han hotade dem med ett leksaksvapen. Oklokt av föräldrarna att förse honom med leksaksvapen.
Mer
5 år 9 månader sedan #1077759 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hemliga journaler?
En mycket tragisk händelse... :cry:

Men det är som du säger, man bör inte ha något som liknar vapen i dagens tider. Jag är glad att jag inte har kvar min Beretta-replika, som jag ibland hade på mig ute. Polisen tog inte den, men sa till mig typ;
-Om du har den ute o vi ser dig, så skjuter vi skarpt!

Jo, det förstår jag ju, nu försvann den på annat sätt. Men tänkte ändå på situationen när jag läste om stackars Eric. Polisen måste tänka o agera på ett ögonblick... Det kan vara en galen terrorist som är ute efter att skjuta alla han ser, om en person håller i ett vapen, men nu råkade det tyvärr vara en kille med Downs syndrom, autistisk och med en leksakspistol...

Många småkriminella går runt med soft air gun o kolsyrepistoler, som är nästan omöjliga skilja på en riktig pistol. Så jävla dumt att dom nästan får skylla sig själva (jag menar inte Eric), om de blir beskjutna av polisen.

Sen tycker jag inte polisen borde ha hålspetsammunition, visst, vapnet är till för att skada, men knappast döda...? Helmantlad ammunition ger mindre skador, men kan ricochetera (gå igenom kroppen o studsa, så att den kan skada annan). Men jag har ingen idé om hur man ska kunna undvika sådana här tråkigheter...
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1078145 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hemliga journaler?
Det är ingen som talat om vem som anmälde den tjugoåriga killen med Downs syndrom till polisen. Han skulle ha bott hos sin pappa, när han rymde med leksaksvapnet. Kände inte grannarna igen honom och förstod att han var ofarlig.

Nu i kväll i nyheterna talade man om att man undersöker om elpistol vore en lösning som inte ger så mycket skada som dödsskjutningar.

Nu tänker leksakshandeln sluta att sälja realistiska leksaksvapen efter dödsskjutningen av en 20-åring med Downs syndrom i veckan.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?progr...2151&artikel=7013633
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1078151 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hemliga journaler?
En liten pojke här pekade med sin leksaks pistol och hans mamma lyssnade nog när jag sade peka aldrig igen med något vapen på mig det kan få hemska följder om du gör det. jag var riktigt arg. Såg honom inte igen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum