Om man blir hemlös, fixar psykiatrin boende då?

Mer
5 år 7 månader sedan #1088924 av Carmen Al Kebab
Det var en snubbe från Youtube som fick boende i en förort i Stockholm, helt utan ansträngning... Jag blir så jävla förbannad när jag själv lever i fullständig misär med föräldrar i stan som är helt kassa. Övervakar med hjälp av poliser, har noll respekt och empati.

Funderar på att bli hemlös sedan dra till Stockholm in på psykakuten där så jag får boende i Stockholm.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088935 av Geta
Då blir du nog hemskickad.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088937 av Amandara
Jag har skaffat 4 lägenheter när jag varit lptad. Ringt från avdelningen. Det går inte längre för det är flera års kö ens till lägenheterna i ytterområdena. Vet inte vad som hade hänt om jag inte fixat lägenheter själv.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1088938 av Utomjordingen
Ja, jag fixade också en lägenhet när jag var inlagd på psyket - två gånger till och med! Det fanns ingen tanke från någon psykevårdare eller anhöriga att hjälpa mig fixa en lägenhet till mig utan som sagt, det fick jag fixa alldeles själv på egen hand när jag var inlagd på psyket. Hade jag inte ordnat lägenheten så kunde nog psykiatrin på ett sätt skrivit ut mig ut på gatan.

Andra gången år 1995 så fanns det bara två lediga hyreslägenheter här i stan - så jag hade tur som fick den ena hyreslägenheten men jag fick också dra till men en lögn och sade att jag jobbar! Har bott här i området sen dess... .
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088939 av Geta
Jag har också fixat bostäder själv. Men jag har bara bott i mindre städer. Idag ska det vara bostadsbrist i de flesta kommunerna.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1088940 av Utomjordingen
Sen minns jag att det fanns rätt unga patienter på psyket som inte gjorde direkt någonting åt för att skaffa en egen lägenhet och inte heller hamnade de på ett gruppboende - då kunde en och annan patient vara på samma psyke avdelning i över 10 år! De patienter hade ingen motivation att försöka skriva ut sig ut från psyke avdelningen. Detta hände under hela 1990-talet men det är kanske annat idag?

Sen minns jag nu också när jag var inlagd på psyket för 4 år sedan år 2014 i nästan 3 månader så fanns det en och annan patient som jag kände igen från den tiden då jag var tvångsinlagd/tvångsmedicinerad på psyket åren 1990-1992. Så då tänkte jag för mig själv: - "Va, är Ni kvar på psyket sen år 1990!". :gnugg
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.