Får inte träffa läkaren!

Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1297287 av Lelle
Jag fick hem ett brev om att jag inte får komma till mottagningen till läkarens rum och träffa honom.

Vi får ta allt över Telefon - och då ringer han just den tidpunkt som när vi skulle träffats.

Jag tycker det är svårare att få allt på ett bra sätt när det endast är över luren!
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Lelle.
Mer
3 år 5 månader sedan #1297295 av memphis
Svar från memphis i ämnet Får inte träffa läkaren!
Det är nog på grund av corona som du inte får träffa läkaren. Jag har tagit de två senaste läkarbesöket via telefon och det har funkat bra, för de har tagit sin tid. Kanske kan du skriva ner på papper vad du funderar över och ha det till hands när ni pratat.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1297297 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Får inte träffa läkaren!
det är ett bra tips! skriva ner och ha typ stödpunkter! Men jag måste eventuellt ta upp medicinbyte nu, över telefon. och det vill jag helst inte :(

vill gå över från Clozapine till Seroquel depot. Läkaren tänkte sätta in mig på Seroquel depot när vi sågs senast, men då var det jag som stoppa det - men inte längre!

ja det är p.g.a corona
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 5 månader sedan #1297302 av Geta
Svar från Geta i ämnet Får inte träffa läkaren!
Jag har inte heller fått träffa någon läkare inom psykiatrin i år. En sköterska ringde i somras och undrade om allt stod rätt till.
Mer
3 år 5 månader sedan #1297322 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Får inte träffa läkaren!
känns jobbigt att ta det över telefonen...

fan vad mycket eksem jag har!
Mer
3 år 5 månader sedan #1297365 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Får inte träffa läkaren!
Jag tror det går bra att ta det över telefon. Skriv ner på en lapp vad du skall framföra.