Grönt kort

Mer
19 år 5 månader sedan #5731 av stefan
Grönt kort skapades av stefan
Hej, mina tänder är i sämre skick än dom någonsin har varit och jag vet att flera av mina vänner har fått grönt kort, men jag vet inte riktigt vad som krävs för att man ska få det. Någon som har bättre koll på läget? Vet att det inte räcker med att vara schizofren. Jag sökte grönt kort vid mitt förra läkarbesök, men kom mig inte riktigt för att fråga vad som krävs för att få detta. Har problem med illamående när jag borstar tänderna(p.g.a. medicinen?) men det kanske inte räcker.
Mer
19 år 5 månader sedan #5734 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Grönt kort
Hej Stefan! Det att du tar neuroleptika ger muntorrhet, och det är det som ger dåliga tänder. Om det finns personligt ombud på din hemort, så vänd dig till ett sådant för de hjälper dig.(kostar inget)
Men det är helt rätt att vända sig till sin behandlande läkare för att få det gröna kortet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 5 månader sedan #5736 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet Grönt kort
Vad innebär grönt kort?
Mer
19 år 5 månader sedan #5737 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Grönt kort
Grönt kort innebär att tandvården räknas in i högkostnadsskyddet för vården och att det blir samma avgifter, som vid ett normalt läkarbesök.
www.skane.se/templates/Page.aspx?id=23596

Tydligen kan medicinskt ansvarig sjuksköterska skriva ut ett grönt kort. Det kan kanske därför gå att ringa till kliniken man går till och prata med den sköterska som är medicinskt ansvarig.

www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... e-tandvard