Hålla tider

Mer
18 år 11 månader sedan #15771 av Galen
Hålla tider skapades av Galen
Kan ni hålla tider när ni är så sjuka? Hur är det med tidsuppfattningen?

Har ni jobb? Om inte så måste ni gå till arbetsförmedlingen med jämna mellanrum?

Själv har jag haft stora problem med sömnen som har ställt till med lite problem... :rolleyes:
Mer
18 år 11 månader sedan #15773 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hålla tider
Mitt sätt att fungera är att komma långt i förväg
om jag ska på något möte.
En psykolog reagerade en gång. Han blev stressad
när jag satt i väntrummet för tidigt.
Men det är ett sätt att lugna ner sig och komma i rätt
stämning. Jag har sysslat en del med meditation och
det är nog det jag gör i väntrummen.
Mer
18 år 11 månader sedan #15784 av leva
Svar från leva i ämnet Hålla tider
Geta,
Jag är lika dan. Först sitter jag och väntar hemma innan jag ger mig iväg och sedan är jag ändå en kvart för tidig var jag än ska.
Mer
18 år 11 månader sedan #15798 av Sugared
Svar från Sugared i ämnet Hålla tider
själv väntar jag lugnt tills det är tio minuter kvar och då får jag skynda som faen...
Mer
18 år 11 månader sedan #15834 av Malin
Svar från Malin i ämnet Hålla tider
jag är också sån, alltid för tidig.
och har jag en tid att passa kan jag inte göra någonting annat, utan i stort sett bara sitta hemma och vänta, till det är dags att åka, och sen i alla fall vara en halvtimme tidig. ungefär... (man vet ju inte om man missar bussen, eller om den är inställd eller vad som hällst, så bäst att ta en som går tidigare än man behöver... men tänk om den också är inställd...? osv. så fungerar jag. och det är rätt irriterande. men bättre att vara för tidig än försen, kanske...
Mer
18 år 11 månader sedan #15987 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hålla tider
Jag har själv inga problem med tidsuppfattningen eller att passa tider. I likhet med andra här har jag tendens att komma en halvtimme tidigare, eftersom jag kanske oroar mig för mycket att komma försent.

Jag vet dock att andra med schizofreni kan ha problem med både tidsuppfattningen och att passa tider. Det finns numera hjälpmedel som kan vara till hjälp för dem bl.a. Kom ihågklocka.
www.humanteknik.se/produkter.htm