Mmm,

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #32622 av
Mmm, skapades av
Så jävla trött. Hatar allt som har med oss att göra.
Känns som att hantera sjukdomen är värre än sjukdomen själv.
Som att springa i ett ekorreshjul. Allt runtomkring blir en del av sjukdomen, ingenstans finns där inte den finns. Överallt finns bara tecknen på att allt inte är vad det var. Så jävla trött.
Har glömt vad jag kämpar mot. Är det migsjälv eller sjukdomen? Eller det som gjorde en sjuk. Varför blir inte sjukdomen inlåst istället för mig? Jag vill skilja mig från schizofreni, kan inte ge mer... Så trött på varandra. :cry:
Mer
18 år 2 månader sedan #32624 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Mmm,
Hoppas att du mår bättre snart...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #32626 av
Svar från i ämnet Mmm,
Det går bara runt.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #32628 av
Svar från i ämnet Mmm,
-Remember, the sight we saw my soul. that beautiful soft summermorning ... Round aturning in a path.
Mer
18 år 2 månader sedan #32629 av Anki
Svar från Anki i ämnet Mmm,
Förstår hur du känner...
Mer
18 år 2 månader sedan #32632 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mmm,
Första åren med schizofreni är värst och efter några år stabiliseras sjukdomen och de flesta mår då ganska hyfsat. Det finns också utbildning att få hur man skall leva och hantera sjukdomen. Det kan vara en hjälp för många.

Ganska många en tredjedel återhämtar sig från sjukdomen och kan leva nästan normala liv. Visst kan det bli bättre och visst finns det hopp om man har schizofreni. Problemet är när man mår dåligt att man tror att det alltid kommer att vara så, men schizofrenin förbättras oftast med tiden till skillnad från många andra sjukdomar. Många förbättras också i 40-60 års åldern.