schizo eller?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35212 av
schizo eller? skapades av
Ni som har schizofreni, hur mycket symptom har ni trotts medecin och hur vet man att man blivigt frisk?
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35220 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet schizo eller?
Jag har inte schizofreni, utan vanföreställningsyndrom. Men det är också en form av psykos. Jag har en del symptom varje dag, trots att jag tar medicin. men de går att leva med.
Admin säger att det tar ca 5 år att bli frisk från schizofreni. Man måste vara symptomfri länge, sedan måste man klara sig utan medicin i 2år.
Mer
18 år 1 månad sedan #35227 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet schizo eller?
Hej, jag har paranoid schizofreni. Just nu har jag inga symptom alls och det känns väldigt skönt.
Jag tror man kan säga att man är frisk från sjukdomen när man inte går under någon behandling längre. Och då räknar jag in mediciner som en typ av behandling.
  • lally
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35249 av lally
Svar från lally i ämnet schizo eller?
Hej jag är parnoid schizofren och går på Abilify 15mg tabletter.Jag har ej haft något återfall efter att jag började med Abilify.Jag kommer nog aldrig att bli frisk,men leva ett någorlunda normalt liv.
Mer
18 år 1 månad sedan #35252 av Anki
Svar från Anki i ämnet schizo eller?
Hur mår du på Abilify? Vilka biverkningar har du?
  • lally
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35253 av lally
Svar från lally i ämnet schizo eller?
Jag åt först Trilafon sedan Risperdal,men fick som sista utväg prova Abilify .Den är mycket bra mår som en prins,jämfört med Risperdal är det som natt och dag.Jag har inga biverkningar förutom lite känslomässiga,som att det går inte att gråta det kommer bara någon liten tår.