Hur ska jag kunna gå vidare?

Mer
6 år 11 månader sedan #934908 av Lelle
Det finns en plats som jag associerar mycket till min senaste psykos. Vi åkte ut dit med bilen hela familjen var där och åt middag. Det var en utomhus restaurang längs vattnet. 2 dagar senare hade jag lämnat dem och flyttats till ett annat parallellt universum. Det såg dött ut den 14 september, jag hängde över en internatsladd och höll på att kväva mig själv till döds, kom 80 % men sen när pappa kom in i rummet fick jag självmant avbryta, pappa fick en chock. Men istället ville jag skära halsen på mig själv men då jag tagit en stor överdos med Zeldox innan så somnade jag, det var nog det som räddade mig, att jag somna och när jag vaknade upp var jag inte alls lika självmordsbenägen längre. jag är arg, jag är den som minst benägen att kunna bli självmordsbenägen , ändå blev jag det. Men platsen där restaurangen är, hur ska jag kunna vara där igen, jag skulle ju dö och nu kan jag komma tillbaka ännu en till sommar dit. Levde till nästa sommar ändå. Det trodde jag aldrig.
Mer
6 år 11 månader sedan #934918 av Inwatto
Om man blickar för mycket framåt, får man ångest. Om man sitter och ältar historiska saker, blir man deprimerad. Lev i nuet! Gör saker! Uppskatta att du andas! Så fixar framtiden sig, ska du se. :D

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 11 månader sedan #934927 av MsTibbs
När du blir redo, för det blir du, ta med en god vän, eller familjen, dit och titta. Klarar du så beställ mat eller iaf en cola. Skaffa nya associationer dit.
Mer
6 år 11 månader sedan #935210 av Admin1
Fråga om du kan få psykologhjälp för att bearbeta denna händelse.
Mer
6 år 11 månader sedan #935235 av memphis
jag tror du måste bli väldigt stark HKboy, om du inte redan är det. din familj kommer förmodligen aldrig förstå vad du varit med om, om de inte själva varit med om psykos. de kan råka nämna saker o platser som betyder mycket lidande för dig, och du måste kunna tyst hantera det inom dig när alla sitter o har trevligt utom du. jag har liknande problem att handskas med större delen av mitt liv. en sorglös familj som babblar på och jag har den tyngsta börda. det är väldigt svårt, men det går. Kanske inte om man bor med dem, det blir nog för mycket, men om man kan gå hem samma kväll så kan det gå bra.
Mer
6 år 11 månader sedan #935243 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ska jag kunna gå vidare?
Det är en tung ryggsäck att bära att vara psykosbenägen.