gränspsykotisk = borderline?

Mer
17 år 9 månader sedan #45325 av mrhyde
det är en sa kajg gått och grubblat på. gränspsykotisk är det samma som borderline har funderat på det ett tag har för mig jag läst något om det fast det kanske bara är inbilning... läkaren sa nämligen till mig sisst jag var där att jag levde i ett gränspsykotisk tillstånd 8O
Mer
17 år 9 månader sedan #45329 av Khai Chau
Hej

Jag har varit psykotisk...och kan därför också säga vad gränspsykotisk är, tror jag :rolleyes: :rolleyes:
För mig skulle det vara då att jag är på väg in i en psykos, men ändå inte riktigt.
Och vad en psykos är, det vet väl alla ändå? :rolleyes:

Borderline vet jag inte så mycket om, men det kommer från en "linje på en båt, där vattenlinjen går!"...har jag för mig!

K
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #45336 av
Svar från i ämnet gränspsykotisk = borderline?
det betyder att du är lite i o ur verkligheten bara.
Mer
17 år 9 månader sedan #45345 av Nissegossen
Vad jag märkt av Borederline är att det är två vitt skilda saker. För det första är det nog en psykisk störning, med möjlighet att man också kan ha psykoser.

Men att påstå att Borderline i sig skulle var en gränspsykos tror jag inte är fallet.

Du kan själv gå in på <!-- w --> www.borderline.nu <!-- w --> och läsa information om Borderline och där finns också kriterierna vad gäller Borderline. Har bott sambo rätt länge med en som har konstaterad Bordeline.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #45346 av Nissegossen
Lite svårt att hitta kriterierna men här ligger de.

www.borderline.nu/nuke/modules.p ... icle&sid=3

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #45354 av Isa-Alise
Gränspsykotiskt kan nog vara vilken som helst av de psykosnära personlighetsstörningarna som boderline, schizotyp, eller paranoid... eller det att man är nära att få en psykos... eller har lite symtom kvar efter en psykos...