Hur lång var er längsta psykos?

Omröstning: Hur lång var er längsta psykos?

1 månad
4 20%
1-3 månader
3 15%
4-6 månader
5 25%
7-12 månader
2 10%
> 1 år
6 30%
Totalt antal röstare: 20
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
4 år 11 månader sedan #1151437 av Modesty

IngeF skrev: Har ikke vært symptomfri siden psykosedebut. Det er i dag trolig mitt minste problem.

Vilka problem är större?
Mer
4 år 11 månader sedan #1151439 av Geta
Han har en CP-skada.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151444 av Nissegossen
Jag har redan förklarat att troligtvis är det numera en livslång psykos, då jag fortfarande har röster, vilket nog inte går över därför utgör symptomen en livslång psykos.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1151482 av Admin1
Om antipsykotika ger effekt borde symptomen minska efter 2 veckor och sedan maximal effekt efter 4-6 veckor.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1151551 av Lelle
jag förstår inte vad som menas att det tar veckor tills effekten kommer? För mig har god effekt redan kommit första dagen!

Att man klarar av att gå så länge i psykos!? Blev ingen här utmattad tillslut? För mig räckte det med drygt 1 månad i psykos för att jag skulle få en rejäl utmattning.
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151569 av Cosmos
Psykoser kan vara lågintensiva där hallucinationer inte finns eller är så utpräglade. Å andra sidan är vanföreställningarna desto värre.

Jag kan säga att mina vanföreställningar har kommit och gått genom åren och att jag förmodligen aldrig blir "normal" igen. Fast när jag själv ansåg mig som normal tyckte folk att jag var galen. Allt är tydligen relativt. :va? :roll: