När klingar psykosen av?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 8 månader sedan #1172997 av Fantasio
Om man redan har diagnosen schizofreni och återinsjuknar i psykos, hur länge brukar den hålla i sig? Kan man bli som förut igen på bara en månad? Kan psykosen dröja sig kvar längre trots inläggning och medicinering? Jag hade vissa symptom och vårdades (bara) i 28 dagar.
Mer
4 år 8 månader sedan #1173014 av Geta
Svar från Geta i ämnet När klingar psykosen av?
Det är väldigt individuellt.
Mer
4 år 8 månader sedan #1173071 av Nissegossen

Geta skrev: Det är väldigt individuellt.


Överbelagda avd och du åkerut fortare än kvickt. hela tiden vill ha änin, då jag
förmodar att duär friskare än de som är i akut fas som är unga och paranoida nyinsjknade medsälvmordskandidater

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1173168 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet När klingar psykosen av?
Det kan bero på hur länge man varit utan antipsykotika innan. Har man varit utan en månad får man räkna med minst 2 veckor. Sedan efter 4-6 veckor för maximal effekt. Sedan beror det också hur stark effekt man får av antipsykotikan. Vid frivilliga inläggningar är vårdtiden i snitt en månad.
Mer
4 år 8 månader sedan #1173172 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet När klingar psykosen av?
Efter psykosen kommer depression som kan vara länge.

Anchored in Christ ✟

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 8 månader sedan #1173281 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet När klingar psykosen av?
Jag var inlagd rätt länge en gång. Från sommar till mars månad. Behövdes det? Man brukar väl lugna ned sig rätt fort när man blivit inlagd, men kan förstås ändå ha "konstiga tankar".