Finns psykossjukdom i din släkt?

Omröstning: Finns psykossjukdom i släkten?

Ja - nära släkting (föräldrar,syskon)
3 16.7%
Ja - mer avlägsen släkting
7 38.9%
Nej - ingen vad jag känner till
8 44.4%
Totalt antal röstare: 18
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
4 år 4 månader sedan #1206749 av Modesty

Admin1 skrev: Det är arvet som gör att man kan bli sjuk, men miljöfaktorer bestämmer när man insjuknar. Vissa klarar sig undan sjukdom trots arvet.


Gäller ller det bara schizofreni eller också längre enskilda psykoser?
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1206933 av Charlottesometimes
Jag har ingenting i släkten, vad jag vet, jag har schizofreni.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Charlottesometimes.
Mer
4 år 4 månader sedan #1206935 av sodergardfia
Ja. Två personer i närmaste släkten. Paranoia och sånt. En tar mediciner, den andra tror att hen är frisk o stenvägrar att ta medicin och är därmed väldigt sjuk.
Mer
4 år 4 månader sedan #1206954 av björk
Vi har viss drag av cerebral Pares. Med missbruk.
Egocentrikhet narcissism.

En blev tydligen ledare på
en Avd enligt mamma. I de
förgångna,,,.

Benke vart deprimerad.
Min bror vårdkolli mamma gravt deprimerad min pappa
psykos verkar de som..
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1207063 av Admin1

Modesty skrev:

Admin1 skrev: Det är arvet som gör att man kan bli sjuk, men miljöfaktorer bestämmer när man insjuknar. Vissa klarar sig undan sjukdom trots arvet.


Gäller ller det bara schizofreni eller också längre enskilda psykoser?

Jag vet ej, men förutom schizofreni finns schizoaffektiv och vanföreställningssyndrom. Sedan psykotiska depressioner, där depression utlöser psykos och samma sak gäller bipolär.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207078 av Recard2016
Avlägsen släkting. Min morsas kusin hade obehandlad o omedicinerad schizofreni, han var väldigt sjuk, dog för några år sedan. När jag var liten bodde han på mitt rum, han skrek varje natt i sömnen så ja kastade kuddar på honom. Han sa till mig när jag var 10; "Recard du e duktig på datorer va? Kan du hacka dig in i Pentagons högkvarter? Jag har några filer jag behöver där".

Sen var han paranoid som fan o trodde han hade en massa tropiska sjukdomar trots han aldrig varit i nåt tropiskt land. Han satt i fängelse i Polen me, det hjälpte nog knappast. När jag var 18 träffade ja han i Polen o vi drack öl ihop, då gav han mig några brev han skrivit som han ville ja skulle ge till vissa personer i Sverige o så sa han "annars går världen under om du inte gör de". Gav aldrig breven till nån så de e mitt fel när världen går under.