bipolär?

Mer
3 år 3 månader sedan #1311729 av mrsearlgray
bipolär? skapades av mrsearlgray
hallo, stämmer det att schizofreni och bipolär är "syskon"? min syster ska utredas för bipolär och ptsd, har hört att schizofreni är släkt med andra psykiska sjukdomar så som bipolär. hon har aldrig haft några psykotiska episoder eller maniska perioder men har ofta väldigt djupa och depressiva episoder 
Mer
3 år 3 månader sedan #1311751 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet bipolär?
Att anhöriga visar psykisk sjuklighet är mer legio än inte. Det har med generna att göra. Vid Schizofreni är det ofta psykisk sjuklighet hos närstående vad jag förstått.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1311757 av Geta
Svar från Geta i ämnet bipolär?
Det påstås det.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311781 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet bipolär?
Farmorsmor dog på Lunds mentalsjukhus och ligger begravd där. Min egen far var paranoid och hörde en röst, från det rösten kom lämnade inte rösten honom i resten på hans liv. Men han hade ingen behandling mot det. Han var aldrig klassad som sjuk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1311794 av krokus
Svar från krokus i ämnet bipolär?
Mrsearlgray,
om hon aldrig haft en manisk episod, varför utreda för bipolär? Hur gammal är hon?
Mer
3 år 3 månader sedan #1311812 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet bipolär?
jag vet faktiskt inte varför dom ska utreda för bipolär när hon inte har haft maniska episoder? hon är 24