Jag... psykotisk???

Mer
17 år 2 månader sedan #69035 av Aspergergirl
Hjälp, hjälp, hjälp!!! Sedan ca två veckor tillbaka i tiden har jag mått sämre och mina förföljelserädslor har accellererat och blivit mycket mycket värre. Jag vågar knappt gå utanför dörren av rädsla att någon förföljer mig. Jag tror också att någon är utanför min lägenhet och kontrollerar mig när jag är inne. Om jag möter någon när jag mot alla odds går ut, är jag säker på att de vet vad jag tänker. Det gör mig vettskrämd och jag isolerar mig mer och mer. Har en massa ångest som jag ger utlopp åt genom att göra mig illa. Förra helgen körde mamma in mig till PIVA och jag fick då träffa en läkare som bedömde mig som "icke psykotisk" och så blev jag hemskickad med tre stycken sömntabletter.

Jag är livrädd att jag är på väg att bli psykotisk. Min psykolog som jag träffade igår sa att han skulle prata med min läkare om mina symptom, men jag vet inte alls vad det kommer att leda till. Jag har ju varit gränspsykotisk förut och det är därför jag äter Zyprexa, men jag har aldrig (mig veterligen) haft en riktig psykos.

Tänk om detta blir värre? Tänk om jag tappar kontrollen totalt? /A - rädd
Mer
17 år 2 månader sedan #69037 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Jag... psykotisk???
Hej! Kul att du skriver, det var ett tag sen,även om det är trist att du mår dåligt... skickade nyss ett PM till dig...

Jag tror inte att du håller på att bli psykotisk... jag tror mer det är isolering som ger obehagskänslorna... du borde komma ut och träffa lite folk...

Kanske kan du gå till en träffpunkt och träffa andra som också har mått dåligt, och som förstår hur det är...

Jag tror att det skulle hjälpa dig en hel del att få mer gemenskap med andra....

Kram!!!
Mer
17 år 2 månader sedan #69044 av Mammas son
Svar från Mammas son i ämnet Jag... psykotisk???
Du kanske ska be din läkare öka din Zyprexa Velotab till 20 mg per dag. Även en kombination med t ex en liten dos Nozinan eller Risperdal kan vara av nytta.
Mer
17 år 2 månader sedan #69057 av almost distubed
Svar från almost distubed i ämnet Jag... psykotisk???
du har ingen psykos det löser sig kemiskt
isa alise du är ett ljus i mörkret
Mer
17 år 2 månader sedan #69059 av tanne
Svar från tanne i ämnet Jag... psykotisk???
god natt!
hoppas denna natt blir bättre än denna veckan har vart.

vill inte bli sjuk igen1
damn it!!!!!!!!!!
Mer
17 år 2 månader sedan #69066 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Jag... psykotisk???
Hej alla och tack för era svar!

Det känns skönt att det inte verkar vara en begynnande psykos jag har. Fast jag kan ändå inte släppa det helt. Känner mig mycket rädd och osäker, men min psykolog har ju lovat att prata med min läkare på måndag så jag hoppas att läkaren kan justera min medicin om han anser att jag behöver det.

Just nu mår jag skit och har massor av ångest. Vet inte hur jag ska klara av detta. Det är så destruktivt och jag gör mig själv illa.

Är livrädd för att gå nära min ytterdörr så jag vågar inte ens gå på toa (då jag måste gå ut i hallen där dörren är). Jag är så rädd att det är någon utanför som kommer att överfalla mig om jag går förbi. Min situation nu är ohållbar.

/A *rädd*