Ser ingen mening med att gå till psykolog

Mer
5 år 7 månader sedan #1083495 av idefix
Får man en bra psykolog så är det jättebra att få ur sig sina tankar och nedskrivet på papper vilka problem man har, och kanske psykologen kan hjälpa med strategier för att må bättre?
Mer
5 år 7 månader sedan #1083499 av Drummer
Min psykolog är superbra! Jag berättar om allt jag upplever hur jag blir behandlad av samhället! Han håller med mig i mycket förstår jag! Det vanligaste problemet idag är prestige och makt! Dessa människor vill ha kontroll över andra och framförallt styra andra åt ett håll där dom anser man ska vara när allt bara är bullshit och lögn! Oftast är det deras problem som dom projicerar på ngn som dom upplever viljestark men vill köra ner en i skosulorna för att få ännu mer makt! Det jag hatar mest av allt är avundsjuka människor!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 7 månader sedan #1083503 av Jocke
Tyvärr får vi nog leva med att avundsjukan kamoufleras genom att man pratar mycket om det jag kallar väder och vind i syfte att manipulera fram humor?

Avundsjuka är lätt att framkalla när man är fattig! Vem är avundsjuk egentligen? När andra vinner ett stort pris bara av att höra bra? Är det en motsägelse här?

Man kan enbart bara vara den människa man är?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 7 månader sedan #1083507 av Drummer
Ett typiskt exempel på en kvinna/tjej som vill provocera fram en avund i människor är Margaux Dietz! Hon var med i Let´s Dance och tror på den moderna kvinnan eller människan! Jag blir inte ett dugg avundsjuk utan tycker det är naivt att vara så barnslig som hon är som vill filma sitt barns födelse i direktsändning bara för att bli känd och berömd! Sedan ska hon hålla på och dalta detta i evigheter bara för att få uppmärksamhet för hennes eget välbefinnande!
Mer
5 år 7 månader sedan #1083508 av Geta
Gudrun Schyman filmade också sitt barns födelse och lade ut det för allmänheten i utbildningssyfte.
Mer
5 år 7 månader sedan #1083509 av Drummer

Geta skrev: Gudrun Schyman filmade också sitt barns födelse och lade ut det för allmänheten i utbildningssyfte.


Feminister utav Fascistiskt slag eller Marxistiskt!