Kontaktgrupp=tråkit

Mer
17 år 3 veckor sedan #73151 av mopa
Jag undrar varför vårdpersonalen som man har runt sig...läkare, kp, och kontaktman från pre, så väldigt gärna vill att man ska bryta isoleringen, som jag valt själv.
Min kontaktman var här igår, hon är här en gång i veckan, tyckte att jag skulle börja på kontaktgruppen. Vi ska dit på besök nästa vecka.
Men jag har absolut ingen lust att börja där. Har varit där förut....och det är olidligt tråkit....
Man sitter bara där...väntar på middag....på kaffe...och röker. Hur kul är det.
Nej, jag är hellre hemma, där jag har saker att pyssla med, ensam.

Varför får man inte vara ensam, när man valt det själv? .?
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
17 år 3 veckor sedan #73152 av Melun
Svar från Melun i ämnet Kontaktgrupp=tråkit
Jag har precis samma problem. De har tvingat mig till en sysselsättning på skyddad verkstad, för att bryta min isolering.
Men jag tycker om att vara ensam. Jag har inga problem med det. Ändå vill de integrera mig i samhället på nåt sätt.
Mer
17 år 3 veckor sedan #73155 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Kontaktgrupp=tråkit
Kanske finns det andra sätt att bryta isoleringen som skulle passa bättre... besöka en RSMH förening, t.ex...
Mer
17 år 3 veckor sedan #73157 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Kontaktgrupp=tråkit
Aktivera dig med andra saker som du tycker är intressanta då, gå kurser och lär dig något du velat lära dig länge, eller gå med i en förening och lär dig knyppla eller slåss eller beskära rosor. Om du tar egna initiativ och visar att du vill vara social så kommer de låta dig vara ifred med dina intressen.

Jag har en kalender i hallen där jag skriver vad jag gör varje dag, vilka jag umgåtts med och var jag varit. Det har blivit som ett eget ändamål att fylla den kalendern med så mycket som möjligt istället för att sitta framför datorn hela dagarna, men ibland så tar jag det lugnt några dagar också, för jag har mycket att göra hemma med.
Mer
17 år 3 veckor sedan #73177 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kontaktgrupp=tråkit
Kanske kontaktgruppen har ändrats sedan du var där sist. Jag hittade en hemsida på nätet om en kontaktgrupp och de hade massor av olika aktiviteter, som man kan pröva.
www.kuggen.se/aktiviteter.htm
Alla trivs inte med isolering från andra och tycker att kontaktgruppen är ett bra initiativ. Får man förresten äta middag och lunch där?
Mer
17 år 3 veckor sedan #73182 av mopa
Svar från mopa i ämnet Kontaktgrupp=tråkit
På kontaktgruppen här så får man köpa middag om man vill. Dom hämtar maten från ett storkök här. Men det blir dyrt att äta varje dag.
Jag får väl se hur kontaktgruppen är nu för tiden. Men jag är inte pigg på det.