Vad är risken med att ha en psykotisk flickvän som sambo?

Mer
5 år 3 månader sedan #1122622 av Carmen Al Kebab
Vad kan eventuellt hända om man bor i samma lägenhet tillsammans? Särskilt om hon har haft psykos i flera år?
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1122637 av ingrid64marie
Då är min fråga till dig, hur länge har ni varit ett par, älskar man någon och har varit med om att ens flickvän har gått igenom en psykos och skilj nu på den verkliga psykosen och det som är kvarvarande rester från sin sjukdom som medicinen inte kan hjälpa dig att bli fri från. Prata med varandra, vet att man kan få samtal tillsammans hos kontaktman, kurator eller någon man känner förtroende för. På dig låter det lite som du är dåligt insatt på vad din flickväns sjukdom handlar om och vad hon måste kämpa med i sin vardag. Själv är jag sammanboende och i psykos är jag väl inte 100% trevlig och efter psykos blir du väldigt nedstämd man får börja om från början igen.
Mer
5 år 3 månader sedan #1122679 av Carmen Al Kebab
Ser du inte ifall din sambo älskar dig om du är i psykos? Man märker om någon människa är en vän eller fiende.

Funderar på om jag ska skaffa en flickvän som inte hör röster men som har fått schizofreni på papper... Sådana människor är väl egentligen inte schizofren? Då kan jag hjälpa henne ifrån alla fiender hon har omkring sig med hög sannolikhet och hjälpa henne från att bli frisk från psykos med hög sannolikhet.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1122683 av ingrid64marie
Har du själv sjukdomen ?
Mer
5 år 3 månader sedan #1122684 av Geta
Hur ska du få tag på en schizofren tjej som inte hör röster?
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1122687 av Carmen Al Kebab
Det finns undantag bland schizofrena som inte hör röster. Det är väl bara söka i psykiatrin varje dag?
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Carmen Al Kebab.