kärleken som är dålig

Mer
17 år 5 månader sedan #54193 av Interlude
Jag har suttit och tänkt...och någon här måste ändå ha erfarenhet av olycklig kärlek, hur man kommer över en människa och släpper den för gott...inte tillåter den att såra en mer?
vad, hur gör man? det måste ju finnas ett svar...för tiden läker inte mina sår.
man orkar inte låta livet kretsa kring en människa som inte ens har hyfs att svara en när man pratar med den. som vänder ryggen.

jag har inte lyckats komma på svaret under domm här tre åren..ska det ta längre tid verligen..
Mer
17 år 5 månader sedan #54197 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet kärleken som är dålig
Radera bilder, minnen.... byta kompis krets.... O försöka undvika att svara alla samtal ifrån personen ifråga... Sen så är det viktigt att prata om det med någon nära vän för att kunna släppa det o gå vidare....

Att göra saker som man vill göra som t.ex släpper tanken på personen är oxå nyttigt... Träffa vänner o familj hjälper oxå...

Försöka vara arg på personen funkar oxå....hitta nåt som gör en arg o fokusera den...

Det är vad jag brukar göra.... hoppas det hjälpte...
Mer
17 år 5 månader sedan #54201 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet kärleken som är dålig
tack Q.L.
jag tror att dom råden kan hjälpa...det är bara det att jag egentligen inte vågar släppa..inte vågar att inte svara när det ringer osv...

de är riktigt jävla svårt..att släppa nån ur sitt liv. känns som om mitt liv inte skulle bli detsamma...

det här har gjort att jag inte kan vara med en annan kille speciellt länge eftersom jag tappar intreset för personen och bara längtar efter honom...
Mer
17 år 5 månader sedan #54202 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet kärleken som är dålig
Jag har läst förut om din bakgrunds historia.... så jag förstår att du har svårt att släppa taget... Men om du inte börjar blockera honom så kommer han att finnas kvar i ditt liv ett bra tag till. Det är upp till dig att begränsa det o ge dig själv en chans till ditt liv!
Mer
17 år 5 månader sedan #54222 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet kärleken som är dålig
men kan man blockera en person sådär på en gång, lr gör man det stegvis..bryta allt på en gång kankse är bäst ändå
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 5 månader sedan #54223 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet kärleken som är dålig
Hade han inte hotat dig en gång? Visst är det ditt senaste ex du pratar om? Att han hade betett sig som en mytoman och ljugit för dig, är det förlåtligt?

Jag använder olika strategier, men man ska lyssna på kompisar och andra hur tydliga signaler som visas från båda hållen kan tolkas.
Men sen tycker jag det är enklare att bara sticka, ansvarslöst visserligen,
men jag tycker ord har en förmåga att komplicera tillvaron.

Vars är världen på väg?