Vilket val ska man göra? Besluts-prestationsångest/exist-kris/krossade drömmar!

  • RainDrops
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1130740 av RainDrops
Välj det valet som är livet istället för att välja valen som berör vår dödlighetens dödens död!

Vissa säger man ska titta tio år fram och se om man ångrar det man gjorde eller inte gjorde men vem vet vem man är då!

Så välj livet <3
Last edit: 5 år 2 månader sedan by RainDrops.
Mer
5 år 2 månader sedan #1130775 av Rrusheflower
Jag själv som har schizofreni kan inte hjälpa att jag har den sjukdomen och jag behöver vård av psykiatrin kanske hela livet.
Mer
5 år 2 månader sedan #1130852 av Admin1
Man skall ha realistiska mål:
Klara sig utan gruppboende 70 % chans.
Klara sig utan boendestöd: 40 %
Arbete: 8 %
Ha realistiska mål. Säg inte jag skall bli läkare utan att jag skall försöka bli. Om du säger försöka blir det framgång även om du försöker, men aldrig blir läkare.
  • RainDrops
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 månader sedan #1131019 av RainDrops
Jag talar inte om att du ska jobba eller att du inte behöver vård.

8 % jobbar dom flesta schizofrena som jag känner har någon form av jobb eller studier!
Mer
5 år 2 månader sedan #1131022 av Amandara
Jag har vissa saker jag vill ska ingå i mitt liv. Med dem gör jag det bästa. Lever jag bra idag blir baktiden bra liksom framtiden. Ta tag i jobb i lagomt tempo...så man orkar. Gör det nu det som ska göras, lite i taget så du kommer igång. Klappa dig på axeln när du gjort något bra och ge dig själv bra feedback.
Mer
5 år 2 månader sedan #1131032 av wasp

RainDrops skrev: Jag talar inte om att du ska jobba eller att du inte behöver vård.

8 % jobbar dom flesta schizofrena som jag känner har någon form av jobb eller studier!


De övriga 92% gör ingenting då?? Är det så du menar??:D :D