Kände mig som en riktig luffare idag...

Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1159761 av Nissegossen

1Dave skrev: www.google.com/search?q=ikea+hobo+stove&...BEBw&biw=360&bih=598

Är det en sådan du menar Nissegossen?


Japp,både den stora och lilla, den sitter på min kärra och för närvarande fungerar den som öl eller vattenhållare spiller inget även med en öppnad burk !8)
Sitter fast med ett buntband har i packningen även min nödask det gör att jag kan överleva med det på kärran i ett nödläge

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 10 månader sedan #1159776 av Richard
Jag har ju mitt prepper-förråd, det kan jag alltid äta av...
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1159819 av Nissegossen

Richard skrev: Jag har ju mitt prepper-förråd, det kan jag alltid äta av...


I ett nödläge får du göra vad du behöver göra för att överleva. Du har en spade min är en jag kan vika ihop samt slipar du ena sidan eller bägge är det ett effektivt närstrids vapen en utbildad soldat som är utbildad är en fruktad
Fiende spaden ligger i ryggsäcken men vill ha den livremmen.
I ryggsäcken ligger ett sågblad och nyckel knippan även stora nyckel ringar med hjälp av snöre och en trä kläpp gör jag en vedsåg på de vertikala trästängerna sätter jag där nere med hjälp av nyckelringarna som jag reda trätt på hålen i sågbladet då får ett bra fäste för de vertikala
stängerna hålvägs upp sätter du en träbit som längd passar mellan de bägge vertikala stängerna samt högst upp snöret med kläppen som skall gå ned till tvärslån

ser ni inte nu sågen från träslöjden har inte gått i träslöjd snöret med kläppen snurrar ni då ni spänt sågen kan ni använda den den är då stabil

Den som har en vajer såg i nöd packningen med ringar l ändar är det ännu mer viktigt att spänna den försöker ni såga med bara ringarna den går sönder på 2 sekunder och se till att den inte är vriden

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Nissegossen.