Psykiatrins Vårdlöshet

  • E
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #6524 av E
Psykiatrins Vårdlöshet skapades av E
..och ansvarslöshet.Tror att detta är ett strategiskt drag ifrån Psykiatrins sida:Dessa fall som tagits upp i Media.Att dem säger att det handlar om Psykopati och ingen sjukdom.När man är Psykopat mår man nämligen inte dåligt och ser väldigt klart-ironisk-.
Tror detta är en skenmanöver ifrån Psykiatrins sida för att slingra ur sig sitt ansvar som dem inte tagit.Personen ifråga förmedlade ändå detta till Psykiatrin att han behövdes läggas in ändå lät dem honom gå.Sedan av det som framkommit lider han av i högsta grad någon form av psykisk sjukdom eller svårare störning.Var man väljer dra gränserna däremellan är väl en konst i sig.Och måste vara ett av det mest tabu belagda i nutiden.
Tycker dessa brottslagar som råder i dag är väldigt förlegade och hör till forntiden.Man tycker ändå att människor i dag skulle ha mera insikt i en människas psyke men icke sa nicke!
Kan ni idioter till Psykiatriker ta in någn gång att man göra inte dessa hemska dåd om man mår bra och man är klar i huvudet eller upplever verkligheten korrekt!Om man mår bra har man inte behov av att göra illa någon annan.Något som samhället misslyckats med att hjälpa alla dessa människor som mår dåligt.Trots all skl Psykologi vi blir överösta med.Har samhället inte blivit mkt mer insiktsfullare.
Psykopater existerar inte.Det är ett påhittat begrepp som borde föbjudas.Man fyller ut detta ord vad som passar Psykiatriker som skall döma och hämdlystna människor.

Om han var så genomtänkt och ond,skulle han ha planerat och inte dödat på öppen gata.Utan vara slug.Detta var ett vansinnesdåd enligt min uppfattning.En person som inte fått den hjälp han vädjade om.Med mediciner i kroppen som förmodligen inte vara något bra för honom.Hur många vet att man kan bli konstig av mediciner?Förmodligen inte tillräckligt många.Men så är det.Och Psykiatrin ha ett ansvar-som dem uppenbarligen inte tar i detta och många andra avseenden.
Mer
19 år 4 månader sedan #6537 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Psykiatrins Vårdlöshet
Vilket vansinnesdåd pratar du om?
Mer
19 år 4 månader sedan #6564 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykiatrins Vårdlöshet
Jag är säker på att det gäller Mijailo eftersom han pratar om psykopat och mord på offentlig plats. Det passar ju in på honom.

Ungefär 10 % av morden orsakas av psykisk sjuka, medan resten orsakas personer som bedömts psykisk friska. E vill på något sätt förklara alla spontana mördare som psykiskt sjuka. Det gillar jag inte alls. Det är att stigmatisera psykisk sjukdom. Det är väl bättre att försöka hitta på andra förmildrande omständigheter för mord av psykiskt friska, eller hur?
Mer
19 år 4 månader sedan #6569 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Psykiatrins Vårdlöshet
Ja, jag hade en aning att det var mijailovic som han beskrev. Jag håller med Admin1 att alla spontana mord inte begås av psykiskt sjuka.
Mer
19 år 4 månader sedan #6578 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet E
Jo,jag tycker det är förlegat med bestraffning och jag anser att mår man dåligt är man på ett sätt sjuk.Sjuk av illamående.Inte i Bemärkelsen "Schizofreni" ellr någon annan nutida diagnos.Att ge näring till hämdlystnad genom form av bestraffning gillar inte jag alls.Det är inte speciellet uvecklande.Varje individ måste få ha sin åsikt och det är min.Jag tror tvärtom att det ökar stigmatiseringen.Att få människor som gör något dumt till enbart onda.Det finns alltid något bakomliggande orsak till "ondska".Och det tar man uppenbarligen ingen notis om när man friskförklarar en människa som vädjar om hjälp.En människa som mår bra och som det är som det ska med vädjar inte om hjälp.
föv är jag en kvinna.
  • E
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #6582 av E
Svar från E i ämnet Psykiatrins Vårdlöshet
Sedan hyser jag en del misstankar om att är det någon som kan ha den påhittade diagnosen så går den att finna bland Psykiatriker och Upphovsmakarna till denna diagnos.P
sykiatriker som studerar människor och deras inre liv på ett så kallt och okorrekt sätt och sedan lika kallt dömer dem till denna vidriga diagnos.Psykopati,som bidrar till fängelse bla..dem har nog ett och annat dem också behöver klara upp med sig själva,psykiatrikerna,som gör dessa bedömningar.Enligt min mening.