Remission

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
15 år 1 månad sedan #189206 av Fantasio
Remission skapades av Fantasio
Fick veta av en i vården i dag att jag ej är i remission. Trodde det betydde att sjukdomen var på tillbakagång, men som jag fick det förklarat för mig innebär det att vara symptomfri.

Jag skyller på min förkylning. Jag låg mest på sängen och fantiserade och typiskt nog fick jag veckan därpå underkasta mig nån typ av "skattning", där det kom fram att jag var paranoid och hörde röster, något jag tror frammanades av inaktivitet.

Det betyder (antar jag) att jag kan glömma en dossänkning inom den närmaste framtiden. Trist, men sådan är verkligheten.
Mer
15 år 1 månad sedan #189215 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Remission
Hej, Fantasio.

Kan förstå om du känner liksom lite "blähh", men samtidigt är det ju bättre att ta det säkra före det osäkra.

Dos-sänkningen kommer inom sinom tid.....
XOXOX - malin71
Mer
15 år 1 månad sedan #189653 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Remission
Symptomen ändras nog med tiden för de flesta. Ibland har man symptom ofta, medan det andra perioder är inga symptom alls. Har du fått alla behandlingar som ger effekt? Patientutbildning, familjeutbildning och KBT för det kan ju också reducera symptom. Motion är också viktigt att satsa på. Hoppas att du snabbt förbättras och blir helt symptomfri.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #189849 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Remission
Jag är i remission. Har varit symptomfri i över ett halvår. Nu har jag bara "vanliga problem".
Mer
15 år 1 månad sedan #189871 av skord
Svar från skord i ämnet Remission
Jaana79,

härligt :) (jag kan nog aldrig bli symptomfri)
Mer
15 år 1 månad sedan #189872 av skord
Svar från skord i ämnet Remission
men fri