Om jag begår ett brott

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 10 månader sedan #305834 av Fantasio
Ponera att jag skulle överfalla en främling på stan. Jag lyder endast mina röster. Blir det då rättspsykiatrisk vård och hur länge? Om jag travar in på Clas Ohlson och kommer ut med en obetald DVD-spelare under armen, vad händer då? Är det skillnad på brott och brott?

Inte för att jag planerar ett brott, men det vore intressant att veta. En gammal bekant till mig har begått tre svåra brott och honom skickade de till rättspsyk i Huddinge. Han hamnade dock på vanlig anstalt i slutändan.
Mer
13 år 10 månader sedan #305843 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Om jag begår ett brott
Där är de som varit uppenbart sjuka men som hamnat på kåken.
Mer
13 år 10 månader sedan #305850 av Geta
Svar från Geta i ämnet Om jag begår ett brott
Admin1, brukar varna för att ens tänka på något brottsligt så
att man hamnar på Rättspsyk, för där kan man få tillbringa
lång tid framöver.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 10 månader sedan #305854 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Om jag begår ett brott
Hmmm...såg ju en undersökning någonstans. Där listades de vanligaste medicinerna till fångar. Tror Zyprexa kom trea. Vad kan det bero på? Är så många fångar psykosbenägna?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 10 månader sedan #305858 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Om jag begår ett brott
Jo, många mår dåligt i fängelset. Egentligen borde vi göra om fängelserna till psykiatriska enheter? Men ibland hamnar det friska personer i fängelset (normala?). Vad gör vi med dem?

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 10 månader sedan #305922 av nattbarn
Svar från nattbarn i ämnet Om jag begår ett brott
Jag lyssnade en gång på rösterna och försökte snatta men åkte fast (var psykotisk och brusad), polisen kom, jag fick åka "mustamaja" (vet inte hur man stavar det eller vad det heter på svenska) till polisstationen, där satt en kvinnlig polis och pratade med mig medan de skrev ut böter och sedan åter "mustamaja" direkt till psyket där de tog ifrån mig min vodka och jag vet ännu i denna dag inte vad som hände med den vodkan. Har varit MYCKET mera försiktig när det gäller alkohol nu, dricker inte starksprit utan mest cider, och inte mycket heller för jag blir så trött av blandningen alkohol + mina mediciner.