Rädd

  • osso
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #38266 av osso
Rädd skapades av osso
Jag är så rädd att de ska komma och ta in mig på tvångsvård. Är det nån som vet hur länge efter ett läkarbesök man kan vänta sig att det kommer nån? Finns det nån tid som det är preskriberat och man kan känna sig lugn att inget händer? Nån som vet. Så rädd. De skulle göra mig så illa.
Jag vet vet att jag är en pissråtta. och även om jag inte är en människa så har jag i alla fall känslor som en. så jag hoppas att det är nån som kan svara. Så ledsen och så rädd. :cry:


Maj
:cry: :cry:
Mer
18 år 1 vecka sedan #38267 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet q
Lilla Maj, tror du att du är en pissråtta så trevlig som du är? Det kan ju vara en anledning för LPT i sig ... Men vad jag har hört så är LPT inte möjligt om du inte är en fara för dig själv eller andra. Dvs Självmordsbenägen eller hotfull.
Mer
18 år 1 vecka sedan #38270 av Saari
Svar från Saari i ämnet Rädd
Det är inte roligt alls att vara på psyket, men om du är farlig för dig själv eller för andra och om du mår jättedåligt så skulle det nog vara bra att vara inlagd. Det blir lättare att komma ut ifall du istället för att vägra inläggning gå med på det och därmed skriva in dig själv, alltså att du kommer in utan LPT. Det kan både vara bra och dåligt att vara inlagd, om du måste bli inlagd så är det viktigt att se fördelarna! Jag hoppas att det går bra för dig, och för mig är du då ingen pissråtta!
Mer
18 år 1 vecka sedan #38275 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Rädd
Håll fanan högt nu Maj och nedvärdera inte dig själv. Du är ingen pissråtta. det som är en pissråtta är dina plågoandar.
  • osso
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #38290 av osso
Svar från osso i ämnet Rädd
Tack Saari och Jeff.

Maj
Mer
18 år 1 vecka sedan #38306 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Rädd
Det kommer nog ingen ska du se.
Just som det sägs här ska man vara farlig för andra eller sig själv.
Och hur är du det?

Och det är inte du på det sättet, det har jag väldigt svårt att tro, det måste vara ngt missförstånd om du åker in på tvångsvård, du är ju med frivilligt, och kommer när du ska osv?

Förhoppningsvis så sluter du snart vara så rädd för att de ska ta in dig. Jag skulle berätta om denna fruktan, den skadar ju patient-läkarrelationen.