De är inte fienden

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 6 månader sedan #872874 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet De är inte fienden
Tack ska du ha, säger jag med djupaste ironi, vem menar hen i dessa dagar, om det inte har hbtq-frågor i bakgrunden?

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 6 månader sedan #872875 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet De är inte fienden
Jocke
Om du är osäker, be om att få prata med en psykolog, de är utbildade på att sätta diagnoser och om din läkare går med på det, tror jag det finns en psykolog på den öppenvård du går till.

Då får du någon att prata med om just sådana här saker som har utbildning för det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #872882 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet De är inte fienden

P@llekula skrev: Finns ett ordspråk som lyder, vill du se din fiende titta i spegeln..

Det har jag upplevt, jag har i en syn sett mig själv från en position tre meter över "sponsringen" i bältespännarparken i Göteborg. Och såg bältespännarna ifrån det perspektivet och då vart det jag och den andre var också jag och vi var sammanbundna med ett bälte och vi hade varsin kniv i handen. Jag sänkte kniven direkt för att jag kan inte ha ihjäl mig själv och trodde om den andre jag, skulle göra samma sak.

Men han såg ju det och högg kniven i mig och jag föll ihop, strax vart jag förflyttad från där jag låg och var sedan i den kropp som han hade med en blodig kniv och den andre låg där och hade inte liv i sig.

Jag hade överlevt men med den skammen att jag levde på grund av vad den andre gjort mig och jag fick ta på det oket, som sade mig, varför detta?

Kunde han inte bara sänkt kniven?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 6 månader sedan #872923 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet De är inte fienden
Renodlade sadister har jag aldrig träffat på, däremot lat personal som sitter i receptionen, eller vad det kallas. De arbetar med människor och bör visa ett visst mått av empati.
Mer
7 år 6 månader sedan #872924 av Zoro
Svar från Zoro i ämnet De är inte fienden
Kommer ihåg när min syster låg inne, då var det en av skötarna som pratade bäbisspråk när han pratade med henne. Tyckte jag var väldigt provocerande.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 6 månader sedan #872927 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet De är inte fienden
Det förstår jag, Zoro. Man är inte förståndshandikappad per automatik om man har en psykisk sjukdom.