Är livrädd ifall jag hamnar på rättspsyk någon gång i livet

Mer
7 år 2 månader sedan #905433 av Utomjordingen
Jag själv är inte rädd för att hamna på psyket! Tvärtom - jag skulle nog känna mig mer trygg där inne än här ute i samhället... .

Jag lever så jag får se hur det blir i framtiden med den saken.

Det jag inte skulle gilla är att det är regelbundna tider på psyket vilket jag inte har idag, utan lever hela tiden slumpmässiga rutiner här ute i samhället vilket jag gillar. Och det som jag skulle gilla med psyket är kärleken till andra människor... .
  • Besökare
  • Besökare
7 år 2 månader sedan #905438 av
11 april så har jag tillbringat 6 år inom rättspsykitrin. jag var 2 år och 8 månader på en låst/sluten avdelning. rästen av tiden så har jag varit i öppenvården men fortfarande inskriven fått träffa psykolog/arbetsteraput varje vecka sedan mobila teamet varannan vecka.

jag hammnade inom rättspsykiatrin för olaga hot och några våld mot tjänsteman. jag har börjat tröttna på att vara där har ju som sgt tillbringat snart 6 år för ett par små brott.. :väggen
  • Besökare
  • Besökare
7 år 2 månader sedan #905439 av
att vara inne på rättspsyk var inte alls farligt, det var som att vara på en vanlig psykavdelning har inte alls blivit avskräckt av detta. kan göra om det om det skulle behövas! :idea:
Mer
7 år 2 månader sedan #905545 av Admin1
Medeltiden på rättspsyk är 5 år, men 75 % har missbruk. Saknas missbruk är risken att hamna där liten eftersom det är 3 gånger vanligare än normalt för missbrukare med rättspsyk. Det är 1 % per år som får rättspsyk, men eftersom man sitter där i 5 år, så är det bara 0,2 % per år med rättspsyk. Om man blir dömd till rättspsyk kan man överklaga domen och kräva fängelse, som är ett tidsbegränsat straff.
  • Besökare
  • Besökare
7 år 2 månader sedan #905553 av
jag har i allafall max-dosen på antispykotikan, har 30mg zyprexa om dagen..
  • Besökare
  • Besökare
7 år 2 månader sedan #905562 av
jo läkaren har frågat några gånger om jag vill ta bort 10mg. hade bara 20 förut men sedan vart jag sämre så då la han till 10mg extra. har haft det sedan dess