LPT

Mer
19 år 8 månader sedan #3279 av scorn
LPT skapades av scorn
Jag kom inte undan sjukvården, har varit (och fortfarande är) inlagd på sluten vårdavdelning. Idag är min första dag utanför sjukhusets fyra väggar. vet inte hur länge jag ska vara där till men en sak är säker: jag mår mycket bättre nu än för en månad sedan! Era gissningar var korrekta ^_^

MVH

Scorn
Mer
19 år 8 månader sedan #3282 av scorn
Svar från scorn i ämnet LPT
På tal om mediciner, numera äter jag zyprexa (30 mg/dag), stesolid (10 mg, 3 ggr/dag), fontex (40 mg/dag), propavan (50 mg/dag), diazepam, aratrax och theralen vid behov. Jag är ett vandrande apotek. Men det verkar hjälpa så... Är inte 100% säker på stavningen :) För mycket mediciner men likväl, min mor tycker inte att jag ska kunna vara vaken med allt som jag äter... hmpf.
Mer
19 år 8 månader sedan #3288 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet LPT
Hej!

Roligt att höra av dig och att du mår bättre. Vi misstänkte att du blivit inlagd. Det verkar som ganska många försämras under sommaren. Jag diskuterade en gång detta med en psykiatriker, men han var helt oförstående. Själv har jag nog alltid kännt mig lite sämre på sommaren och bättre på hösten.

Det var ganska höga doser av läkemedel du har nu. Konstigt att du behöver så mycket Propavan för de flesta brukar sova bra på Zyprexan i sig. Zyprexan är ju känd för att ge trötthet.

Admin
Mer
19 år 8 månader sedan #3290 av scorn
Svar från scorn i ämnet LPT
De (läs: läkarna) försökte utan propavan men jag somnade inte av enbart stilnoct. Jag var för uppvarvad. Det är skönt i sig att vara knockad till sömnen men att gå i en medicindimma är lite halvjobbigt. Gränserna är svårare att se... Undrar hur länge till jag måste ha alla droger.
Mer
19 år 8 månader sedan #3294 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet LPT
Skönt att du mår bättre, hoppas att det fortsätter i den riktningen.
Du verkar faktiskt mer sammlad i det du skriver nu jämfört med tidigare.

Visst är det jobbigt att behöva trycka i sig en massa piller, men det kan ju faktiskt hjälpa och det är huvudsaken.

Själv köpte jag en Dosett i går, den var dyr, 77 kr, men det gör medicineringen lättare. Sen gillar jag ordning och reda så jag tycker om min dosett : )

Kom ihåg att ta det lugnt och inte skynda i ditt tillfrisknande. Ställ inte en massa krav på dig själv.
Mer
19 år 8 månader sedan #3307 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet LPT
Hej!

Scorn har målat en del på sjukhuset och 5 nya tavlor av henne finns i Galleriet