Sans

Mer
19 år 2 månader sedan #9733 av Nissegossen
Sans skapades av Nissegossen
Som Admin vet är nu Sans tryckt. Har Admin sett i tidningen?
Där står det om viska.se. Hanna har gjort reklam.

Jag har själv fått två exemplar men det verkar som förgjort att få tag på fler genom RSMH.

Jag har vänt mig till Journalisthögskolan och väntar på telefonsamtal från ansvarige utgivare Per Alm (Adjunkt).

Hör av dig om du vet något, Nisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 2 månader sedan #9743 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sans
Vad är tidningen "Sans" för något?
Det är något som gått mig förbi.
Handlar det om data eller psykiatri?
Mer
19 år 2 månader sedan #9745 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sans
Hej Geta! Det handlar om psykiatri! Bland annat så handlar tidningen Sans om stigma och där är många intervjuer med folk som har Schizofreni.
Jag själv har blivit intervjuad av Hanna Sahlberg. Den artikeln har blivit publicerad här på viska.

Kan också säga att det är ett elevarbete gjort på Göteborgs Universitet (Journalisthögskolan) Det krävs lika höga betyg för att komma in på utbildningen som till läkarlinjen.


Ber om ursäkt för att jag skrev något om fotoner och frågade PSR(Det hade inte med psykiatri att göra) i en annan diskussion.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 2 månader sedan #9751 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sans
Nissegossen,

Du kunde kanske fråga dem om de kunde göra tidningen Sans som pdf-fil och lägga ut på Journalisthögskolans hemsida. På så sätt skulle alla intresserade kunna läsa tidningen. Många tidningar finns som pdf-filer t.ex. Metro-
Mer
19 år 2 månader sedan #9754 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sans
Tack för tips Admin!
Jag skall försöka få tag i Per Alm för att delge honom det. Har ännu inte varit i kontakt med honom.

Jag skall också skicka ett mejl till Hanna.
Ha det bra i kväll, Nisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 2 månader sedan #9762 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sans
Har idag fått mejl från ansvarig utgivare för Sans, han lovade mig några ex.
De flesta tidningar gick till RSMH, men det verkar inte som någon där vet om tidningen.
Resten har gått till de elever som gjorde tidningen.

Admins förslag noterades med tacksamhet, och sades vara en god idé. Per sade att han skulle prata med RSMH, och se om det gick att ordna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum