Examensarbete på socialhögskolan

Mer
11 år 2 månader sedan #560549 av Geta
Balder hade en schzofrenilknande diagnos med lindrigare förlopp.
Mer
11 år 2 månader sedan #560553 av JARL
Jag har familj men jag kan inte säga att jag är återhämtad ändå. Bara för att man får barn så löser det ju inte sjukdomen. Jag har mindre ansvar för vår dotter. Och vi är öppna mot folk att jag har den här diagnosen. Men det är svårt när sjukdomen blir sämre. Jag tycker det varierar över tid upp och ned.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 2 månader sedan #560559 av Jocke
Jag känner flera som har barn, men inte en hel familj. Det kanske är enkelt att skaffa barn jämfört med att behålla familjestadgan? Detta gäller alla psykiatriska diagnoser.

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 2 månader sedan #560561 av Geta
Min psykolog sa att det är hur lätt som helst att skaffa barn när jag beklagade mig att jag aldrig skulle få barn
med den här diagnosen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 2 månader sedan #560565 av Jocke
Jag skulle aldrig klara av att ge mitt barn en total trygghet, jag skulle även med hjälpmedel inte förstå barnet alla gånger, och barn är i regel otåliga. Jag känner att det är för svårt att fixa en relation än mindre kunna ta hand om barnet. Kanske rent fysiskt skulle jag nog klara det, och barn är oftast anpassningsbara och kan skydda föräldern, men det är väl föräldern som ska skydda barnet? Men Geta, har du prövat om du kan få ersättning för den stora steriliseringsprocessen som försigick på sextio-sjuttio-talet? Jag har varit med om saker klart över min fattningsförmåga. Troligen blev jag stämplad som schizofren, redan sem tretton-åring?

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 2 månader sedan #560567 av Geta
:va? :va? :va? :va? :va?