min sommar i år

Mer
12 år 8 månader sedan #424892 av Shangikoya
dt var ett tag sen jag skrev här...

min sommar har varit både bra och dåligt....

fick en hemsk hosta mitten av maj i år...och har kvar hostan än...
har varit på vårdcentralen 5ggr......fick på 3:e besöket på VC starka mediciner som antibiotika, kortison, coccilana och slemlösande.....men nu har jag även hostat så att jag fått en spricka i revbenet och äter en stark smärtstillande mot den.

annars i sommar så har jag mest varit på mitt sommarställe...där det har varit mest fint väder.....jag bröt totalt samman en kväll då vi hade fest där med många andra från fiskehamnen på ön....mina föräldrar var inte där utan jag både själv i vår stuga...men den kvällen bröt allting för mig.....fick stark ångestpåslag, hörde massa röster och andra saker...det var första gången som jag grät och visade hur jag mådde för dom andra hamnborna...men några hjälpte mig att andas lugnt och jag och Zelda fick bo med en familj i deras stuga tills mina föräldrar kom tillbaka till ön....dom som ja bodde hos var helt underbara...dom vet att jag har det jobbigt och så.....så jag sov bredvid mamman i familjen...dom gjorde så att jag kände mig trygg....mådde lite bättre några dagar senare...

har även gjort slut med min pojkvän för ca 1 månad tillbaka....vi var ihop i 2 månader...varför jag gjorde slut med honom vill jag inte gå igenom..

annars så har jag mått rätt okej ändå....men jag vet fortfarande inte hur det ska bli i höst om jag ska få gå kvar hos min terapeut eller stå på egna ben....det har gjort mig väldigt orolig och besviken...för jag får olika besked hela tiden..ena veckan så ska jag gå kvar hos min terapuet och nästa vecka inte....har sagt att jag vill veta exakt det beslutet men ingen ger mig några svar....blir så less men jag kan inte göra så mycket...

jag är kvar på församlingshemmet som arbetsträning..där trivs jag i alla fall...
ska imorgon tisdag 30/8 träffa min handläggare från kommunen...vi ska prata om boendestödet och kanske en möjlighet att få enm kontaktperson...

nu i höst ska jag börja på bridgekurs, gospelkör, tennis, dansgympa på friskisk och svettis och förhoppningsvis om rallylydnad startar till hösten med Zelda....så det ser jag fram mot...

jag hoppas att DIN sommar har varit bra med mycket sol och bad...

kram
Mer
12 år 8 månader sedan #424909 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet min sommar i år
Ganska fin sommar du har haft... förstår dock att det var jobbigt i stugan själv... och tråkigt med hostan...

Jag har haft en lugn och vilsam sommar...
Mer
12 år 8 månader sedan #424913 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet min sommar i år
Du har ju lite bollar i luften. Bra. Kul att höra ifrån dig igen.
Mer
12 år 8 månader sedan #424924 av Geta
Svar från Geta i ämnet min sommar i år
Det förstår jag att det var jobbigt att vara ensam i en stuga långt ute på landsbygden.
En gång när jag hyrde en stuga fick jag avbryta och åka hem i förväg.
Mer
12 år 8 månader sedan #424929 av Shangikoya
Svar från Shangikoya i ämnet min sommar i år
tack...
dt var inte jobbigt att vara själv i stugan på ön...för det fanns så många andra på ön som bjöd mig på luncher och middagar och jag umgick väldigt med mycket m alla där....så jag var inte ensam....

fiskehamnen på ön så finns det 29 hushåll och alla känner alla och vi gör saker tillsammans....jag trivs väldigt bra där...men det var väl på kvällarna som man låg själv i stugan som tankarna kom...

och jag är så glad och tacksam för alla dom som var där den kvällen även om jag kände mig lite rädd på hur dom skulle reagera när jag bröt ihop...för dom flesta vet inte att jag har flashbacks, röster och min situation inom psykiatrin....
Mer
12 år 8 månader sedan #424996 av malin71
Svar från malin71 i ämnet min sommar i år
Hoppas din höst blir bättre, Shangikoya och att du får gå kvar hos din terapeut om det är det du önskar.

Härligt att höra av dig igen.

Massor av kramar till dig.

:hjärta