Hur ser närstående på dig?

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
25 jan 2014 16:07 #641169 av Fantasio
Hur ser närstående på dig? skapades av Fantasio
Mina föräldrar tror jag inte tänker så mycket på att jag är/varit sjuk. Ett syskon tror jag tänker på mig när hon hittar något om psykisk sjukdom, då denne brukar skicka länkar.

De som behanldar mig annorlunda är mina före detta arbetskamrater och det gillar jag inte. Jag har bland annat kallats förvirrad.

Behandlas du som vem som helst? Behandlas du som du gjorde innan du insjuknade?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
25 jan 2014 16:24 #641181 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hur ser närstående på dig?
Ja jag behandlas som vem som helst som har full prestationsförmåga av mina föräldrar...... men de har förståelse för när jag inte orkar........ De kan nog inte riktigt förstå vidden av handikappet som kan vara tror jag...... man vill ju inte gnälla och klaga varje dag. Jag tycker att jag bemöts på ett bra sätt av mina föräldrar och min familj. De vill väl precis som jag att min kapacitet ska vara bättre än vad den är men de accepterar mig som jag är....... när jag blir sjuk blir det lite gnissel dock

Mer
25 jan 2014 18:24 #641218 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Hur ser närstående på dig?
Jag får villkorslös kärlek från mina föräldrar.
Med andra närstående är det inte lika bra.
:hjärta

Mer
25 jan 2014 18:45 #641232 av mopa
Svar från mopa i ämnet Hur ser närstående på dig?
Min mamma ville inte ha kontakt med mig längre när jag berättade att jag var sjuk. Men hon har inte funnits i mitt liv ändå, så jag bryr mig inte.

Mer
25 jan 2014 18:48 #641233 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ser närstående på dig?
Mina föräldrar låtsades inte om min sjukdom, därför gjorde inte jag det heller de första femton åren.

Mer
26 jan 2014 00:35 #641296 av Eos
Svar från Eos i ämnet Hur ser närstående på dig?
Mina föräldrar är döda men jag har två bröder. Och en egen liten familj. De behandlar mig som en hundvalp. Det jag har att säga lyssnar de inte på. Jag får strida ibland. Fast min ene bror behandlar mig som innan, fast lite snällare.

Mer
26 jan 2014 01:12 #641299 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Hur ser närstående på dig?
Min mamma säger "du är ju frisk". Har bra relation med släkt som jag känner. Dom i kyrkan sa "du är ju frisk" (5 år sedan nu). :fiol 8O

Men inuti så har jag någonting som fungerar intellektuellt, trots att jag har så många av schizofrenisymtomen. Och detta extremt... :va?

Men jag börjar förstå att mina relationer känns fina, fast egentligen så har jag haft kontaktsvårigheter hela livet, kanske. 8O 8O

/notwoodstock

Mer
26 jan 2014 07:33 #641312 av islaa
Svar från islaa i ämnet Hur ser närstående på dig?
Vuxit upp i fosterfamilj men ingen kontakt med fostermamma då hon bara la skuld på mig, bl.a för min sjukdom. Min biologiska mamma är själv sjuk men verkar inte fatta varken det eller att jag är det också. Vi jobbar på vår relation (som är bra). Mina halvsyskon behandlar mig som vanligt. Min far tog jag kontakt med när jag insjuknade för jag ville se var jag ärvt det ifrån då han också haft perioder av psykisk ohälsa.

Likartade ämnen

Trådens ämneRelevansDatum för senaste postning
Hur ser en vanlig dag ut hos dig?3lördag, 20 mars 2021
Hur ser din familj på dig?3fredag, 27 november 2020
Hur finner man seriösitet på en psykossida2lördag, 28 mars 2020
Hur ser ditt skrivbord ut?2onsdag, 02 december 2015
upplevelser av en högre kraft, eller meditativa upplevelser2måndag, 01 juni 2009
Sidan laddades på: 0.350 sekunder