Vad är matematiskt formel när det gäller döden?

Mer
9 år 10 månader sedan #665956 av Utomjordingen
Jag skapade en tråd om matematisk formel när det gäller kärlek. Nu ska jag skapa en ny tråd fast om döden.

Vad är matematiskt formel när det gäller döden?

Ni som har läst om drömmar vet att jag kom på matematisk formel om döden:

Jag drömde om att när jag precis innan höll på att drunkna så kom jag på matematisk formel om döden.



Jag kan specificera lite mer i detalj hur det gick till väga när jag kom på matematiskt formel om döden och sen drunknade. Jo, drömmen handlade om att jag och min barndomskamrat lekte vid vattnet och bryggan bland båtar och min barndomskamrat hade planerat en olycka där jag skulle dö. Hans plan gick till verket! 8O

Vill poängtera att det bara var en lustig dröm som jag hade.

Så vad är formeln för döden? Någon som vet? Förslag? Ni behöver inte ta denna tråd dödsallvarligt! Här kan man spekulera hej vilt!
Mer
9 år 10 månader sedan #665960 av Räven
ja hajjar inte riktigt vad du menar med formel....
Mer
9 år 10 månader sedan #665968 av Utomjordingen
Ok - det behöver inte vara formel om man inte vill utan fakta om döden. Som sagt, en tråd om döden. Den som har matematisk formel om döden får gärna komma med det.

Mer
9 år 10 månader sedan #665973 av Geta
En kompis sa till mig " har du tänkt på att alla som hittills har dött har klarat av det."
Mer
9 år 10 månader sedan #665974 av Inwatto
Det är nog svårt att göra en formel om döden. Om man tänker sig livet som 1 (ett), så kan döden vara 0 (noll). Fast, där tror jag att det finns en hund begraven! (avsiktligt skämt). Det kan ju tänkas att vår själ är mer komplex än vi vet om. Kanske lever någon del vidare efter att kroppen dött. Bl a så anses själen väga 21 gram. Någon har vägt en person i dödsögonblicket och fått fram att kroppen lättade med 21 g.

Sedan har jag sett att livet inte är ett "nollsummespel", dvs att ont+gott inte är noll. Såg en hiss som stannat mellan våning 0 och 1. Fick tanken att det symboliserade att det är en vinst med att ha levt!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
9 år 10 månader sedan #665976 av Utomjordingen

En kompis sa till mig " har du tänkt på att alla som hittills har dött har klarat av det."


:rotfl