Har ni lätt att uttrycka känslor till andra?

  • cholowiz13
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 10 månader sedan #751617 av cholowiz13
Kan vara kul att veta om ni på viska har lätt att uttrycka era känslor till andra (tänker framförallt på ni med schizofreni eller någon annan psykossjukdom, men ni andra är givetvis välkomna att skriva här också!).
  • cholowiz13
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 10 månader sedan #751618 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Har ni lätt att uttrycka känslor till andra?
Jag kan börja med att säga att jag har tidigare inte riktigt förstått hur dålig jag egentligen är på att uttrycka känslor till andra. Till exempel om någon tjej säger att jag har på mig en snygg tröja eller något liknande, låtsas jag som ingenting, eller när att uttrycka att jag uppskattar mina föräldrar till exempel. Med tanke på hur dåligt jag behandlar dem-_- Många i min närhet tolkar mig säkert som en väldigt känslokall person. Det är bara det att jag skäms att uttrycka mina känslor, t ex när jag var på begravning (när en nära till mig hade dött) tänkte jag -ska jag gråta som alla andra verkligen, det kan bli pinsamt.
Mer
8 år 10 månader sedan #751635 av Geta
Nej, jag är blockerad. Har stängt av mina känslor. Är rädd för starka känslor. Gråter inte på begravningar.
Mer
8 år 10 månader sedan #751669 av Admin1
Nej, jag visar sällan känslor, men jag kan bli arg på min mamma ganska ofta för det är jobbigt att hjälpa henne för hon tjorvar så mycket.
Mer
8 år 10 månader sedan #751721 av mumrik
Jag kan vara fin mot andra men klankar alltid ner på mig själv...
Mer
8 år 10 månader sedan #751730 av Geta
Jag gråter inte på begravningar men jag skrattar inte heller. Jag vet inte om jag är så fin mot andra.
Ibland kan tålamodet ta slut.