Zoegas äventyr.

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1250891 av zoegas
Zoegas äventyr. skapades av zoegas
Jag hastpacka och glömde hälften.
Hoppa på bussen så funka inte blippen på Visa-kortet. Brydde mig fan inte och åkte ändå. Ville bara bort från stan.
Min trekkingklocka har gått sönder, så jag hade ingen kompass och gick fel flera kilometerar med min 30 kg packning. När jag väl kom
fram måste jag gått över 1½ mil och ryggen var helt knäckt. På vägen dit går man förbi en kohage. Men det var inga kor utan ungtjurar. När de såg mig
börja de närma sig, de öka takten och det blev stampede.
Där var speciellt en av dem som måste varit gängets tuffing. Han stampa och fnöste, totalt aggresiv. Det enda mellan mig och de 20 tjurarna
var en lina som bara var 50 centimeter hög, en meter ifrån mig. Ett steg till och jag hade kopplat loss säcken och sprungit för livet.
Jag vet ingenting om sånna djur. Mer än att de väger ett halvt ton och är snabbare än människor. Så nu är jag rädd för kossor också. Jag blev livrädd.

Klockan ett på natten börja jag höra en tjej som lallade nån låt. Så jag låg där i tältet, fucked up på heroin. Undra vad det vad det var för väsen?
Det tog väl 8 minuter av lallandet innan jag gick ut och kolla. Så tvärs över sjön lyste en eld. Där var såna fyrvärkerier, fontäner!
Och hon hällde bensin på elden, så det blev eldklot som akompanjerade lallandaet. Sen skrek hon "Allt för dig"!!! Och jag så stukad att
jag knappt kunde stå upp och undra att .. Det är liksom bara jag här? Jag är mitt ute i ingenstans? Här är inte en käft mer än jag?
Vem fan är det? Jag har tänt i tältet så att det lyser och syns, tvärs över sjön. Tänkte, kanske hon kommer hit så jag vingla in i tältet igen.
Efter 10 minuter insåg jag att hon kommer inte hit, jag gick ut och såg en ficklampa tvärsöver sjön, vaggandes mot återvändsgränden.Så
satte hon sig i bilen och åktre därifrån? Hon vänta kanske på mig? Jag sumpa kanske ett härligt kärleksligg med en skogsnymf? Jag vet inte.. Vad tror ni?
Analysera gärna. Jag fatta fan ingenting.

Sen när klockan närma sig 3 på morgonen hör jag en motorcyckel av typ Harley Davidson, som stanna vid vägens ände 400 meter ifrån mig.
Man kommer inte längre med fordon. Efter 5 minuter hör jag "Jag har vapen"! Och jag liksom .. Vadå vapen? Det vill jag inte höra från
en helvetes ängel 3 på natten. Sen åkte han därifrån efter nån minut.. Det blev ingen sömn den natten.

Klockan 5 käka jag grekiska jättebönor i tomat och löksås med lite konservkött. Det var gott som fan. Sen packa jag ihop prylarna och gick hemåt.
Jag var tvungen att går förbi tjurarna igen, men de käka frukost och var lugnare, men jag var rädd.. Kortet funka givetvis inte, och jag planka hem.
Väl hemma krasha jag och sov 16 timmar. Mina axlar är blåa och jag har ont över allt. Man ska vara noga med vikten man tar med sig.
Jag funderar på att sälja prylarna, det finns fan ingen stans jag får lugn och ro.


Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250892 av Geta
Svar från Geta i ämnet Zoegas äventyr.
Var det hallucinationer som du upplevde i tältet i skogen?
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1250894 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Zoegas äventyr.

Geta skrev: Var det hallucinationer som du upplevde i tältet i skogen?

Inte en chance! På morgonen gick jag över och där var spåren på elden och fyrvärkerierna.

Vad tycker ni om fotot? Det är synd att solen är lite fucked up, annars hade det varit ett masterpiece.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250898 av memphis
Svar från memphis i ämnet Zoegas äventyr.
Jättefin bild Zoegas!
Mer
3 år 11 månader sedan #1250903 av Geta
Svar från Geta i ämnet Zoegas äventyr.
Jag trodde att fotot var en målning av någon gammal mästare.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1250904 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Zoegas äventyr.

Geta skrev: Jag trodde att fotot var en målning av någon gammal mästare.


Ja, det ser ut som en 1700-tals tavla. En släng av sephia

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 11 månader sedan by zoegas.