Jag köpte en ny el-scooter

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1257721 av Richard
Jag beställde en ny el-scooter, eller el-sparkcyckel. Den jag köpte förra sommaren gick sönder av vatten. Nu köpte jag en med lite mer kvalitet! Inte så dyr heller. Fördelen är att den jag köpte förra sommaren (en Andersson) är en exakt kopia av den jag köpte nu (en Xiaomi), så jag kan använda den gamla för reservdelar om jag t.ex. får punktering. Samt batteriet är värdefullt, kan man parallellkoppla det, kan man få längre räckvidd!

Men ja, seriekopplar man det borde den kunna gå i typ 50 km/h. Men då bränner man nog allt, inkl. motorn.


Egenskaper för Xiaomi Mi M365 elektrisk kickbike

-250 W motoreffekt
-Upp till 30 km räckvidd*
-Upp till 25 km/h hastighet*
-Dubbla bromsar
-Viks enkelt ihop på endast 3 sekunder
-Minimalistisk design med chassi av flygplansaluminium
-Stadigt handtag med ett stabilt grepp
-IP54-certifierad, kan spolas av utan att väta letar sig in i elektroniken (ej högtryck)
-LED-lampor i 4 steg som anger återstående batterikapacitet
-Främre och bakre lyktor
-Luftfyllda, stötabsorberande däck
-Smart batteri som lagrar kinetisk energi under användning
-Körstatistik och Cruise Control via mobilapp

-Ett fordon som ska brukas ansvarsfullt på inhägnat område eller i enlighet med de lagstadgar som finns.

* Räckvidd och hastighet påverkas naturligtvis av terräng och vikt på den som brukar den.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1257722 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jag köpte en ny el-scooter
Jag har varit mycket nöjd med min elcykel.


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 11 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 11 månader sedan #1257851 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag köpte en ny el-scooter
Spännande. Vad kostar den?
Mer
3 år 11 månader sedan #1257949 av Richard
Svar från Richard i ämnet Jag köpte en ny el-scooter
Den kostar 3 990 kr.

Jag tror inte pappa blir glad, jag skickade fakturan till honom (som god man). Men han svarar ju inte i telefonen. Det får bli en födelsedagspresent till mig själv.
Mer
3 år 11 månader sedan #1257954 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Jag köpte en ny el-scooter
Du verkar bada i pengar. För mig går det inte runt minst sagt. Har köpt kläder och kassan är nu skral.
Mer
3 år 11 månader sedan #1257966 av Richard
Svar från Richard i ämnet Jag köpte en ny el-scooter
Nä, men min gode man hade sparat en del. Pappa säger att jag ska spara mina pengar till pensionen. Men jag vill ha kul nu, inte när/om jag fyller typ 70 år. Jag hade ett bra jobb så jag får ändå rätt hög sjukersättning, eftersom den är grundad på vad jag tjänade.