Ett barn är fött

Mer
18 år 4 månader sedan #29198 av Hanna_Norr
Den 24 November fick jag en liten flicka. Det ni!
Mer
18 år 4 månader sedan #29200 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ett barn är fött
Hjärtliga gratulationer! En stor händelse verkligen. Du är den enda medlemmen som fött ett barn under själva medlemskapet. Hur känner du dig efter födseln?
Mer
18 år 4 månader sedan #29201 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Ett barn är fött
GRATTIS!!!!! :D
//amanda s
Mer
18 år 4 månader sedan #29205 av Hanna_Norr
Svar från Hanna_Norr i ämnet Ett barn är fött
Jodå. Jag har haft ganska ont i kroppen men det börjar att bli bättre nu. Sen så är man väldigt trött förstås p.g.a alla vakna nätter men det är också okej när man fått världens vackraste lilla tös. Humöret går upp och ner. Ibland mår jag jättebra och ibland sämre. Är väldigt känslig. Överlag fungerar allt bra, men för första gångnen sen jag var riktigt sjuk så känner jag av mina problem. Jag orkar mindre och påverkas lättare. Jag känner att det finns saker som jag hanterar annorlunda och att en del saker är riktigt svåra som andra verkar klara utan att fundera så mycket. Sen känns kravet att vara en felfri mamma så mycket större. Det känns som att alla hela tiden kollar mig ( har blivit helt paranoid) och att varje litet misstag spelar så stor roll för att jag är jag och har/ har haft mina problem. Det känns som att jag dömms hårdare eller som att folk har lättare att lägga mer bakom varje problem. Ingen hade utgått ifrån att en "vanlig mamma" var dålig för att hennes flickas rumpa var lite röd, men jag upplever det som att folk med en gång börjar tänka varför om det gäller min, och kanske utgå ifrån att jag gör fel. Inte byter så ofta för att jag är knäpp t.ex. Jag vet att det är dumma tankar. På BVC vet de inte ens om mina problem/ min diagnos, men jag känner mig ändå kontrollerad. Livrädd att ett litet och betydelselöst misstag ska spela roll för mig och mitt barn.

Detta låter ju ganska negativt och det var inte meningen när jag är så otroligt lycklig. Tillvaron är jättefin och jag älskar min lilla flicka så otroligt mycket. Hon är det bästa som hänt mig, och absolut inte "Trots allt". Därför!
Mer
18 år 4 månader sedan #29208 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ett barn är fött
Hanna_Norr
Gratulerar!
Det är säkert många på Viska som har tänkt på
dig hur det har gått.
Tack för att du skriver och berättar.
Mer
18 år 4 månader sedan #29211 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Ett barn är fött
[size=150:3k9301hb][color=red:3k9301hb]Grattis!!!![/color:3k9301hb][/size:3k9301hb]


Vad roligt att du fått en dotter.... jag har undrat så hur det gick för dig....

Du kommer att se att du klarar det hela fint.... man mognar med en graviditet och klarar mer än man tror...

Jag kände också mycket ögon på mig eftersom jag mått dåligt när min dotter var liten... nu är hon 16 år och snrt vuxen... tiden går så fort... och det har gått bra...

Jag har haft en stödfamilj som gett mig avlastning ibland, och stöd från vården i mitt föräldraskap... har kunnat prata om barnuppfostarn och sånt i min terapi också... se till att du får det stöd du behöver....

Det kommer att gå bra, Hanna, och du är en lika bra förälder som alla andra... alla bär på något.... alla brister på olika sätt... men för det mesta gör man rätt och det blir bra...

Barn blir lite röda i stjärten i början... det är bra att byta ofta, men också att lufta lite... att vara utan blöjan en stund ibland...

O vad roligt, Hanna!!! Jag önskar dig all lycka!!!

Kram, Isa-Alise