Anhörig vägrar ta sin medicin

Mer
6 år 6 månader sedan #979030 av Nissegossen
Självklart mår man inte bra med mediciner då det är biverkningar med mediciner och många däribland jag själv har kommit in till psykakuten med den svartvita kommunaltaxin, i klartext den svartvita polisbilen, poliser med fler färger behövdes inte innan FärgTV. Detta pga att jag tog inte min medicin, jag mådde ju bättre utan och man tänkte, jag är ju inte sjuk nu, jag kan sluta med medicinen.

Därav följer en akut psykos inom 3-6 mån och man hamnade då på intaget och mycket riktigt, nästa dag var man på avd och man fick direkt en spruta i häcken. Nu talar jag om en läkare, han hade dispens från dåvarande Socialstyrelsen att ge högdos behandling med DepåNeuroleptika, vilket innebar häst doser med medicin utav den typ som fanns då. Skall nämna några siffror för dig.

En medicin jag hade i 6,25ml decanoat(Långtidsverkande) på i underhållsdos, kunde jag få 250mg enantat (korttidsverkande) det på det gamla Siqualon (bland patienter emellan Sick and alone) samt att jag stod på Hibernal 100mg det var en gammal medicin, bland de första som kom och jag läste i journalen från den tiden, var tredje timme vid behov och jag fick den kombinationen 2ggr på en vecka, jag fick tvinga mig själv att sitta ned och äta, för att jag hade så ont av injektionerna när de sprutat ned mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #979032 av Nissegossen
Jag fick på egenhand letat mig ned till sjukhuskyrkan på det sjukhus jag var då och genom dem en psykolog, vi träffades en gång i veckan och vi pratade och jag överlämnade till henne texter jag skrivit. Hon sade, förlåt att jag inte frågade dig först, men jag visade en text du skrivit för en präst i Domkyrkoförsamlingen och han vill ha de delar du skrivit positivt om i textens andra halva, han vill ha med den texten i en temagudstjänst i Domkyrkan, jag sade, det går väl bra.

Jag var på gudstjänsten och den var för alla som gått vidare innan alla andra och han uppmanade oss att gå fram till altartrappan och tända ett värmeljus för var och en som gått i förtid. Altartrappan var fylld av värmeljus och jag kan inte räkna upp alla på mina händers 10 fingrar, oräkneligt
.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #979033 av Nissegossen
Om jag med mitt skrivande här, under tiden jag varit medlem här räddat någon som lever pga vad jag skrivit är det värt allt det jag skrivit här på viska.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #979034 av Admin1
Psykiatrin har en utbildning, som heter Anpassat föräldrastöd, som är för föräldrar med allvarlig psykisk sjukdom. Du kan ju prata med psykiatrin om hon kan få Anpassat föräldrastöd. Då får psykiatrin kontakt med henne.
www.battrepsykosvard.se/wp-content/uploa...6r%c3%a4ldraskap.pdf
Mer
6 år 6 månader sedan #979036 av Nissegossen
Det var den här textens andra hälft han ville ha, den som andas positivitet
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=896 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #979072 av Carmen Al Kebab
Se till så patienten får välja dos själv, minsta dos möjligen... Men akta er för övervikt, man har en ämnesomsättning på 1700 kalorier/dygn på Risperidon, så ät bara 2 gånger per dag så blir det bra... Men ALDRIG övermedicinera, då förstår jag varför h*n inte vill medicinera... Ta medicinen i tabletter också, 1 mg Risperidon strax innan man är trött och ska sova.

Annars är det upp till personen ifråga om h*n vill ha kontakt med psykiatrin, det kan inte du bestämma... Oavsett vad så är det kiss eller bajs i denna fråga, man har ett handikapp pga medicinen eller utan medicin.