Det märks att Fkassan vill utförsäkra så fort som möjligt

  • Lack
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 11 månader sedan #294572 av Lack
Jag har sjukpension till slutet av 2011 men jag är redan under procesen att bli utförsäkrad till hösten
Det gör mig inget dock har mått bra ett tag och skulle nog kunna klara av att jobba.
I början av året fick jag ett brev att vi skulle ha avstämingsmöte med fkasan på psykiatrin det hade vi och läkaren gav klartecken att jag kunde jobba eller rättare sagt fkassan sa helt enkelt skriv ett utlåtande till läkaren.
Nu tre månader senare så var jag och min handläggare på en arbetsträningsplats och fkassan ville på skynda allt märkte jag i samtalet så att jag kan bli klar och aktiverad på arbetsförmedlingen och därmed arbetslös med soc istället för aktivitetsersättning om jag har förstått det rätt.
På enheten sa dom att jag kanske inte kunde börja förns 1 aug fkassan argumenterad emot att jag skulle börja så fort som möjligt.
Tänkte informera om vilken process som pågår just nu i fkassan i lund och säkert i hela sverige!
Tvivlar på att jag är ensam!
Mer
13 år 11 månader sedan #294576 av Tikki
Mer
13 år 11 månader sedan #294577 av Geta
Det är ju snart semestertider då allt står stilla i Sverige flera
månader, så det var väl därför som FK ville skynda på.
  • Lack
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 11 månader sedan #294638 av Lack
Geta: Ja kanske men det verkade som fkassan var väldigt angelägen om att det skulle gå fort och använde som argument att det var för att jag var på g just nu, i o f s fullt sant.
Vi hade även en lite disskusion jag och fkassan efteråt om psykiatrin fkassan anser att alla ska börja i dagpsykiatri direkt och inte bara gå hemma själv.
Och fullt sant jag fick slå dank i ett år innan något sådant kom på tal, mycket jobbigt år dessutom.
Fkassan är även mycket angelägen om att alla går i samtalsterapi.
Men ta inte detta som att jag snakar skit om lunds psykiatri eller den svenska överlag dom har väl inte resurser helt enkelt
Mer
13 år 11 månader sedan #294655 av Geta
Är det KBT som Försäkringskassan vill att du ska gå i?
  • Lack
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 11 månader sedan #294673 av Lack
Antingen det eller bara stödsamtal, men jag klarar mig just nu