Att köpa på nätet

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 7 månader sedan #1282634 av Cosmos
Jag har mer och mer handlat på nätet. Att få mat hemlevererad och slippa bära är toppen! Dessutom blir det mycket billigare. Köper också diverse kläder som jag bara ibland skickat tillbaka igen. För det mesta passar alltså jeans, skjortor, T-shirts och skor.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1282640 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att köpa på nätet
Bära är bara ut från affären till vagnen utanför dörren de gånger jag inte tar in den och kör runt med kundkorgen den har passning rätt mot de parallella stängerna som höll insatsen den håller korgen men hellre en kundvagn den rymmer mer än en korg och går lätt att packa om jag kan ställa den efter kassan inne i butiken sedan ta kundvagn och jag har oftast mer än en person kan bära med bägge händer den spar ryggen där jag är svag ett släktdrag på min mors sida så jag har min rygg att passa som på min fars sida diabetes samt den här jäkla sjukdomen som jag fått i arv Nobelpris för hoppande gener jag är ett typ exempel på det jag är den i min generation som fått det de andra 24 av farfars barnbarn har inte fått det i förra generationen två på gränsen min far och en faster som hade fått en diagnos idag men inte denna sjukan. Så samsjuklighet är totalt rätt men troligtvis inte Schizofreni diagnos men bägge hade paranoia min faster pratade för sig själv när hon skramlade med kastrullerna i köket hos farfar hon blev aldrig gift hon hushållade hos farfar så länge han levde men inte så länge efter fick hon cancer och dog senare, får tiga här då det står öppet att läsa och det är personliga uppgifter som jag inte bör nämna för eftervärlden

för att återknyta till början bär jag i omgångar upp det jag har köpt till 3dje våningsplan är det mycket blir det 3 gånger då fattar ni att det är tungt. Men mellan affären och hem ligger allt i vagnen även på busen med låggolv vilket gör att ingen behöver hjälp att ta den på bussen spårvagn de äldsta mindre antal i drift numera har höggolv jag ratar dem frekvent även om jag inte behöver hjälp men jag är rädd m kärran den frestas i den konstruktion den är byggd i den är avsedd till något så tungt de vagnar som då är de, brukar för det mesta vara 3an och 5an men också 1 och 13 mer sparsamt 1 an men på dan lönar det sig att vänta på nästa tur. en fullsatt buss tar jag hela tiden nästa för det innebär med fullsatt buss försenad buss det är legio då kan man sitta på den några minuter senare och bre ut sig slippa trängsel och i dessa tider mindre smittorisk än ny buss som då är tidig tar föraren det mycket lugnare vilket innebär mjukare att åka inte full gas och inga tvärnitar och ingen ryckig resa

Ja det är jag som är busen här istället för att gå in igen på inlägget

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1282660 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att köpa på nätet
Jag köper mest datordelar på nätet eller SJ-biljett. Mat har jag aldrig köpt via nätet. Min veckohandling ryms i en kasse, så jag har inga tunga bördor utom när det gäller att handla till julen. Då kan det bli 2 kassar.
Mer
3 år 7 månader sedan #1282678 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att köpa på nätet
Jag köper så mycket som möjligt i butiker här i stan. Är rädd för butiksdöden. Inte skojigt med en död stadskärna.
Mer
3 år 7 månader sedan #1282684 av memphis
Svar från memphis i ämnet Att köpa på nätet
Jag köper det mesta på nätet, eftersom jag bor i ett litet samhälle där utbudet är begränsat. Tycker dessutom att det är roligare att handla online än i butik, vilket jag tycker är besvärande. Och inte alls skoj.
Mer
3 år 7 månader sedan #1282731 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Att köpa på nätet
Jag föredrar också att shoppa det mesta på nätet. Brukar välja att få varorna levererade med Budbee där det är möjligt. Schenker gillar jag också men har tyvärr långt till närmaste ombud. Allra sämst har varit UPS som kvaddade en antik piedestal för mig. De påstod att de skulle ge mig ersättning för den men det blev aldrig av.