Viktigt datorproblem

Mer
16 år 2 månader sedan #111271 av Tikki
Plockade bort en av mina hårddiskar. När jag sen satte i den igen så kallar datorn den Flyttbar disk D. Jag kan inte hämta några filer därifrån heller. Och nej jag var inte smart nog att säkerhetskopiera dem viktiga filerna. Någon som vet?
  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
16 år 2 månader sedan #111272 av aivo
Svar från aivo i ämnet Viktigt datorproblem

TIKKI skrev: Plockade bort en av mina hårddiskar. När jag sen satte i den igen så kallar datorn den Flyttbar disk D. Jag kan inte hämta några filer därifrån heller. Och nej jag var inte smart nog att säkerhetskopiera dem viktiga filerna. Någon som vet?


Jadå det finns en uppsjö av mjukvara för alla operativsystem för återskapning av skadade hårddiskar. De är bara länkarna som är skadade förhoppningsvis.

Förresten ser du filerna i utforskaren?

Sök på "hard-drive recovery" i google exempelvis

Krille
Mer
16 år 2 månader sedan #111274 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Viktigt datorproblem
Tack för ett snabbt svar.
Det går inte att se filerna alls. Inte heller att högerklicka, tänkte se egenskaper.
Ska titta på "hard-drive recovery".
Mer
16 år 2 månader sedan #111350 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Viktigt datorproblem
Om jag dubbelklickar på den så står där: Disketten i enhet D är inte formaterad. Vill Du formatera den nu? 8O
  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
16 år 2 månader sedan #111362 av aivo
Svar från aivo i ämnet Viktigt datorproblem

TIKKI skrev: Om jag dubbelklickar på den så står där: Disketten i enhet D är inte formaterad. Vill Du formatera den nu? 8O


Vanligt fel på hårddiskar som stått och dammat ;)

Den har helt korrupterats att den saknar information om var filer befinner sig på skivan och dylikt, kör ett hard-drive recovery program så löser det sig. Det mesta filerna finns kvar på disken sannolikt. Till mac finns det ett gratis program men ja är inte så kunnig på Windows programvara längre .?

Lycka till ;)
Mer
16 år 2 månader sedan #111363 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Viktigt datorproblem
Tja, så dammig hann den inte bli, det handlade om timmar.
Har hittat ett program som heter Kernel, tillverkat av Nucleus. Enligt reklamen så ska detta vara det mest använda samt proffesionellt.