Ändra signal beroende på vilken typ av meddelande på telefonen

Mer
5 år 4 månader sedan #1113451 av Richard
Min telefon plingar till ca 20-25 ggr per dygn o man tar upp den för att kolla vad det var eftersom det är samma signal oavsett vilket program det är som aviserar. Med hjälp av appen Light Flow (kostar 19 kr, o finns som gratis men med reklam i), så kan man ändra signal på de olika programmen.

Här kan man ladda ner festliga signaler gratis, o lägga in de i telefonen; www.zedge.net/ringtones

Så har jag ändrat, en signal för SMS, en för Messenger, en för Twitter, en för Facebook, en för Mail o det finns säkert fler man kan ändra på.
Mer
5 år 4 månader sedan #1113458 av Utomjordingen
Jag har bland annat en stationär mobil och jag kan programmera telefonen så vilken ringsignal det ska vara beroende på vem det är som ringer. Ringer min kvinna så har hon en egen ringsignal och ringen någon annan jag känner så har hen en egen ringsignal och så vidare.
Mer
5 år 4 månader sedan #1113479 av memphis
Allt det där med olika ljud finns inbyggt om man köper en iphone. Men jag tror att det går att ladda ner ännu fler ljud.
Mer
5 år 4 månader sedan #1114545 av krokus
På min Androidtelefon går det att byta signal utan någon extra app. Som ringsignal har jag en låt med Pretty Addicted.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1114548 av Utomjordingen
När min kvinna ringer till min stationära mobiltelefon så hör jag låten - Für Elise (Piano version):

Last edit: 5 år 4 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1114580 av Utomjordingen
Som sagt, har programmerat alla olika ringsignaler beroende vem som ringer så vet jag vem som ringer. Är det en viss typ av signal som jag hör när telefonen ringer då svarar jag inte - förrän jag kollat upp numret. Alltid-alltid när jag hör den ringsignalen som betyder "okänd" vill nå mig - så blir jag stirrig, det gillar jag inte.

300
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Utomjordingen.