spåra ip adress

Mer
19 år 7 månader sedan #4335 av Interlude
Hej !
Jag har lite problem med en människa som besöker min sida/gästbok på ett community. Så jag undrar om någon vet hur man spårar ip adressen. Jag vet redan hur man gör fall man ska spåra någons hemsida, dock inte när det bara är en besökare från i ett community. tack
Mer
19 år 7 månader sedan #4342 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet spåra ip adress
Jag tycker att man skall vara tolerant mot folk på communityn. Alla kan inte vara i toppform varje dag och man får som acceptera det tycker jag. Har du kontaktat den person som är ansvarig för sajten?

Annars är det svårt tror jag att spåra via IP-adress, därför att de flesta har inte en fix adress utan delar kanske flera hundra adresser med andra flera hundra personer.

Om någon sysslar med att hacka sajter går det att blockera vissa IP-adresser från att få tillgång till och kunna hacka sajten. Det är väldigt enkelt egentligen och sker genom att ange IP-adressen i en .htaccess fil, som man lägger upp i katalogen på servern där sajten finns.
Mer
19 år 7 månader sedan #4350 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet spåra ip adress
jag förstår inte riktigt vad du menar.
Mer
19 år 7 månader sedan #4351 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet spåra ip adress
Menar du hur man ser vilka IP-adresser, som besöker eller skriver i Gästboken?
Om det inte framgår i Gästboken eller inte står angivet där förstår jag inte hur man skall kunna lista ut detta.
Mer
19 år 7 månader sedan #4352 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet spåra ip adress
Okej, jag menade besökare som besöker min sida på ett community.
På min sidda har jag en besökslogg där det står alla som varit inne på ens sida.
Som tex, om någon varit inne på min sida där det finns personlig information om mej här på viska. så kan jag set det via besökslogen, men n är jag går in på den personens sida är det en såndär fejk.
vill ha fram ip_adressen eftersom dom ansvariga på communityn inte vill hjälpa mig, men jag får inte så trevliga inlägg ( har raderat dom, kanske dumt) med anspelningar på sex och andra saker. Den här människan känner mig, vet vart jag brkar befinna mig osv.
Obs ! detta är ingen paranoid vanförestälning :) utan ett verkligt problem.
Så jag vill verkligen "ta fast" ppersonen.
Men jag vet inte hur jag ska göra...
Mer
19 år 7 månader sedan #4383 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet spåra ip adress
Tyvärr vet jag inte hur man skall göra i sådana här fall. Men även om man får fram en viss IP-adress kan det vara svårt att binda det till en specifik person eftersom nästan alla har en IP-adress, som varierar mellan olika inloggninger.

Mitt råd är att överge communityn eller att registrera om dig med ett nytt namn, som personen inte känner till.