mardrömmar??

Mer
18 år 5 månader sedan #26953 av Sofie
mardrömmar?? skapades av Sofie
Kan man få hallucinatoriska mardrömmar av Sobril om man inte har testat det på 12 år? Jag fick det ialla fall. Först kändes jag lugn och jag badade och pratade med min man som jag älskar. Vi tog 2 msk Madeiravin innan vi lade oss.

Sedan hade jag en känsla av att jag inte visste om jag höll på att gå in i psykos eller om ... men jag var samtidigt medveten om att jag sov och försökte vakna, men kunde inte. Drömmarna var väldigt starka. Jag drömde att jag var så dålig att man skulle införa elchocker mot min hjärna coh att min man fick ett telefonsamtal från en kvinna som först kunde vara hans andra kvinna coh sedan hans döda mor.

Weird.

Ringde jouren för en timme sedan. Efter lång betänketid föreslog skötaren jag talade med att jag skulle försöka somna om på Imovane. Jag tog inte det rådet och har istället inväntat tidningen, gått upp, sitter här påklädd, men inte sminkad.

/Sofie
Mer
18 år 5 månader sedan #26958 av Geta
Svar från Geta i ämnet mardrömmar??
Det enda jag vet om medicin och mardrömmar
är att när jag tog Nozinan fick jag livliga
mardrömmar.
Mer
18 år 5 månader sedan #26979 av Saari
Svar från Saari i ämnet mardrömmar??
Jag hamnar i ett exakt likadant tillstånd när jag tagit stilnoct och druckit på kvällen. Det är ohyggligt.

Men benzo kan ge sådana biverkningar även utan alkohol inblandat, åtminstone i början. Mardrömmar kan man få i början, men det går över efter ett par nätter.
Mer
18 år 5 månader sedan #26990 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet mardrömmar??
jo Nozinan kan bli konstig om man får flera tabletter för att lugna ner sig. röster förvärras och man kan se skuggor flyga omkring. sen har den ingen bra effekt mot oro heller, jag föredrar oxascand/opamox/oxezapam eller vilka namn den kan ha
Mer
18 år 5 månader sedan #26991 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet mardrömmar??
Ja, Sobril kan ge mardrömmar, men det är en sällsynt biverkan som drabbar färre än 1/1000. Det är ganska liten risk att drabbas av det och du hade en väldig otur.
  • Erase
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #27003 av Erase
Svar från Erase i ämnet mardrömmar??
Jag har hört att man kan få mardrömmar om man före sängdags äter choklad.