lustlös

Mer
18 år 4 månader sedan #29322 av Sofie
lustlös skapades av Sofie
Hej ni alla,

Vad gör man när man har tappat lusten till det mesta? Äter gör jag mest för att jag blir hungrig, färdigmat, smörgåsar. Annars brukar jag lägga ner mycket tid och omsorg på att laga maten själv. Kläder tar jag bara på mig, allting ser fult ut. Jag är ful och fel och liten och sorgsen.

/Sofie
  • Karatekas
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29333 av Karatekas
Svar från Karatekas i ämnet lustlös
Fråga din läkare om du kan ta något antidepressivt medel ihop med neuroleptikan, borde med tiden kunna hjälpa dig ur den där grötiga lustlösheten. Tills dess kan du ju alltid börja med någon motionsaktivitet, gärna där man är i grupp så man får lite socialt utbyte. Personligen rekommenderar jag karate eller någon annan kampsport där man både får utlopp för sin ilska, lär sig att hitta den inre balansen och bygger upp sin kropp. Annars är Friskis & Svettis alltid ett säkert kort. Har du några vänner eller kan finna kompisar som också stampar i klistret kan ni tex. gå ut några gånger i veckan och bowla, kasta pil, gå på yoga, se teater och musikaler, besöka muséer etc. Känns detta lite väl ansträngande kan du börja med promenader. Det är dock rätt viktigt att få socialt utbyte och umgås med andra personer om du vill ta dig ur gröten, dels blir det lättare att komma igång om man är fler, dels är delad glädje dubbel glädje. Hoppas du fick någon inspiration!
Mer
18 år 4 månader sedan #29342 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet lustlös
Det jag sett av vad du skrivit här på viska stämmer inte med din bild av dig själv tycker jag.
För mig har du varit snäll och go Sofie.
Mer
18 år 4 månader sedan #29344 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet lustlös
Man får titta på nakenbilder av mig.
Antigen får man djurisk lust eller lust till skratt.
Mer
18 år 4 månader sedan #29359 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet lustlös
Sofie

Problem med självbilden är nog vanligt förekommande vid psykisk ohälsa. Jag har problem ibland med min självbild också. Men som någon sa "Får man må bättre och känna sig lättare tillmods så växer kärleken till sig själv".
Mer
18 år 4 månader sedan #29373 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet lustlös
Låter som en depression. Mot depressioner kan man använda antidepressiva och kognitiv beteendeterapi, som ofta har effekt. Motion är också viktigt. Det är viktigt att motionera när man är deprimerad. Den har också effekt mot depression.